Overslaan en naar de inhoud gaan

WebAds past prijscriteria aan

Online advertentienetwerk WebAds gaat standaard de zichtbaarheid van een advertentiepositie meewegen als criterium voor het bepalen van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zichtbaarheid wordt vooraf gecontroleerd en komt tot stand door een meting die het afgelopen jaar op alle sites binnen het WebAds-netwerk heeft plaatsgevonden. Op basis van de scores die hieruit zijn voortgekomen, is een nieuwe, ingrijpend aangepaste tariefkaart opgesteld die deze week wordt gepresenteerd.

related partner content for mobile comes here

Behalve zichtbaarheid van de positie wegen ook andere criteria mee. Zo zijn er waarden toegekend aan onder andere de kracht van het online merk, kwaliteit van de content en selectiviteit in de doelgroep. Voor zover bekend is WebAds de eerste online exploitant die deze stap zet. De nieuwe, aangescherpte tariefkaart heeft soms een flinke aanpassing van de brutotarieven tot gevolg. Het doel

van de hele operatie is, verklaart managing director Marita van Wijngaarden van Nederland, om ‘het realisme terug te brengen in de markt’ en ‘de kwaliteit van wat geboden wordt weer bepalend te laten zijn voor de prijs’.

Van Wijngaarden: ‘We denken dat de markt deze shake-up nodig heeft om het weer over de inhoud te kunnen hebben in plaats van alleen maar over de prijs.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in