WebAds past prijscriteria aan
De zichtbaarheid wordt vooraf gecontroleerd en komt tot stand door een meting die het afgelopen jaar op alle sites binnen het WebAds-netwerk heeft plaatsgevonden. Op basis van de scores die hieruit zijn voortgekomen, is een nieuwe, ingrijpend aangepaste tariefkaart opgesteld die deze week wordt gepresenteerd.
Behalve zichtbaarheid van de positie wegen ook andere criteria mee. Zo zijn er waarden toegekend aan onder andere de kracht van het online merk, kwaliteit van de content en selectiviteit in de doelgroep. Voor zover bekend is WebAds de eerste online exploitant die deze stap zet. De nieuwe, aangescherpte tariefkaart heeft soms een flinke aanpassing van de brutotarieven tot gevolg. Het doel
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spottavan de hele operatie is, verklaart managing director Marita van Wijngaarden van WebAds Nederland, om ‘het realisme terug te brengen in de markt’ en ‘de kwaliteit van wat geboden wordt weer bepalend te laten zijn voor de prijs’.
Van Wijngaarden: ‘We denken dat de markt deze shake-up nodig heeft om het weer over de inhoud te kunnen hebben in plaats van alleen maar over de prijs.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid