Overslaan en naar de inhoud gaan

De juiste dosis reclame

Wie zijn marketingbudget optimaal wil laten renderen moet volgens Duitse onderzoekers precies weten wat zich in het hoofd van de consument…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kon niet op, de afgelopen jaren. Steeds meer marketinggeld werd er gestoken in steeds meer spots en advertenties om de consument te verleiden. Maar nu het budget aanmerkelijk is gekrompen, komt het weer aan op raffinement en de kunst om met zo weinig mogelijk middelen toch een effectieve campagne te plannen, één die zich als een magneet aan het geheugen van de gebruiker hecht. Nu is dat met een sterk merk niet zo moeilijk, er is doorgaans maar weinig voor nodig om de herinnering daaraan op te roepen. Lastiger wordt het als het om een minder bekend merk gaat of als er bijvoorbeeld doelgroepen op leeftijd in het geding zijn. Uit onderzoek van het Frankfurter bureau Mindshare is gebleken dat de Recency Planning methode dan een goede keus is. Bij Recency Planning gaat het erom zoveel mogelijk potentiële kopers te bereiken vlak voordat zij een beslissing nemen over de aankoop van een product. In feite betekent dit dat de consument zo vaak mogelijk moet worden geconfronteerd met de boodschap, want, zo stellen de onderzoekers, bij de meeste mensen begint het grote vergeten al weer snel na de laatste blootstelling. Een effectieve campagne is dus bij voorkeur continu in de lucht. Dat is eenvoudiger te realiseren dan het misschien lijkt, namelijk door gebruik te maken van 'aanvullende' media. Een tv-campagne kan zo worden gecombineerd met radiospotjes en advertenties in dagbladen, maar ook PoS-reclame en 'ambient media' zijn zeer bruikbaar.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in