Overslaan en naar de inhoud gaan

De charmes van geleidelijke innovatie

Bedrijven kunnen niet zonder de kleine innovaties waar je niet de voorpagina’s maar wel een groot deel van je concurrentievoordeel mee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij ‘innovatie’ denkt menigeen aan grote doorbraken die de wereld veranderden. Of minstens het fortuin van het bedrijf. Romantisch en sexy ― maar je kunt niet alleen maar homeruns slaan, zegt Rajan Varadarajan (Mays Business School).

related partner content for mobile comes here

Vergeet vooral niet de kleine, geleidelijke vernieuwingen die de kurk zijn waar het bedrijf op drijft. Dankzij deze ’incrementele’ innovaties kunnen bedrijven toetreden tot nieuwe soorten markten (bijvoorbeeld van B2C naar B2B), nieuwe marktsegmenten en nieuwe geografische markten. Én tot nieuwe productmarkten. Denk aan Chesebrough-Pond, dat in 1985 zijn Vaseline-merk in de veel lucratievere lipbalsemmarkt lanceerde als Vaseline Lip Therapy.

Geleidelijke innovaties stellen bedrijven ook in staat om leidende posities in productgroepen te verdedigen, iets waar bijvoorbeeld P&G een meester in is. Ze maken het daarnaast mogelijk om een hogere prijs te vragen. Denk aan Gilettes eindeloze geleidelijke scheermesinnovaties, van Trac II’s dubbele mesje uit 1971 tot de vijf mesjes tellende Fusion uit 2006.

(bron: Business Horizons)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in