De koopknop in het brein
Het met veel bombast aangeprezen boek over neuromarketing heet een zoektocht te zijn naar ‘de koopknop in het brein’: waarom vallen we voor het ene artikel en niet voor het andere?
Buyology rekent af met misvattingen (de gezondheidswaarschuwingen op pakjes sigaretten stimuleren mensen eerder om méér te gaan roken dan dat ze hen ervan weerhouden), voegt nuttige informatie toe aan bestaande kennis (‘sex sells’, maar toch vooral seksueel getinte producten) en bevat leuke wetenswaardigheden (onze hersenen nemen de Mini Cooper waar als een soort Bambi op vier wielen, en daarom willen we hem hebben).
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe auteur beweert dat wie het boek goed leest voortaan met de helft van zijn marketingbudget uitkomt. Toch lijkt Buyology voor mensen die vertrouwen op hun gezonde verstand niet zo bar veel nieuws te bevatten, en zeker niet voor doorgewinterde marketingspecialisten. Die weten allang dat kopen uiteindelijk vooral een kwestie van gevoel is. Niet voor niets komt Pepsi altijd als beste uit de smaaktest maar drínken toch meer consumenten Coca-Cola.
(bron: Absatzwirtschaft)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid