Overslaan en naar de inhoud gaan

Crossmedia-analyse: Albert Heijn bereikt deel shoppers niet

Een grote groep vaste Albert Heijn-klanten die in het weekend boodschappen doet, gaat voor de doordeweekse boodschappen liever naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe haal je deze klanten over om op maandag tot en met donderdag toch bij de AH te winkelen? GfK deed een crossmedia-analyse.

related partner content for mobile comes here

Feit: veel consumenten die in het weekend hun boodschappen doen bij de Albert Heijn, kopen in het begin van de week liever bij een concurrent als de C1000 of Aldi en Lidl. Wie zijn deze mensen, en hoe haal je ze over toch bij de Albert Heijn te shoppen?

GfK bekeek het feitelijk aankoop- en oriëntatiegedrag van 10.000 huishoudens. Daarnaast analyseerde het bureau het mediaconsumptiegedrag van diezelfde groep huishoudens. En deze keer keek men niet alleen naar het offline kijk-, luister- en leesgedrag van de huishoudens, maar ook naar het internetgedrag.

Wat blijkt: Albert Heijn lijkt de groep vaste- doch deels ontrouwe shoppers niet goed te kunnen bereiken met communicatie en promoties. Dat komt onder andere omdat dat deze groep een afwijkend kijkgedrag heeft ten opzichte van de huidige allocatie van AH spots over de televisiezenders.

Bekijk de resultaten .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in