Crossmedia-analyse: Albert Heijn bereikt deel shoppers niet


Hoe haal je deze klanten over om op maandag tot en met donderdag toch bij de AH te winkelen? GfK deed een crossmedia-analyse.
Feit: veel consumenten die in het weekend hun boodschappen doen bij de Albert Heijn, kopen in het begin van de week liever bij een concurrent als de C1000 of Aldi en Lidl. Wie zijn deze mensen, en hoe haal je ze over toch bij de Albert Heijn te shoppen?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGfK bekeek het feitelijk aankoop- en oriëntatiegedrag van 10.000 huishoudens. Daarnaast analyseerde het bureau het mediaconsumptiegedrag van diezelfde groep huishoudens. En deze keer keek men niet alleen naar het offline kijk-, luister- en leesgedrag van de huishoudens, maar ook naar het internetgedrag.
Wat blijkt: Albert Heijn lijkt de groep vaste- doch deels ontrouwe shoppers niet goed te kunnen bereiken met communicatie en promoties. Dat komt onder andere omdat dat deze groep een afwijkend kijkgedrag heeft ten opzichte van de huidige allocatie van AH spots over de televisiezenders.
Bekijk de resultaten hier (pdf).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid