Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond: 'Huismerken bevatten vaak meer dan A-merken'

Uit een recente steekproef van de bond blijkt dat huismerkverpakkingen in veel gevallen meer inhoud bevatten dan die van A-merken.
A-merk versus huismerk
A-merk versus huismerk
© Beeld: Consumentenbond
A-merk versus huismerk
A-merk versus huismerk
© Beeld: Consumentenbond

Uit een steekproef van de Consumentenbond blijkt dat huismerkfabrikanten vaak meer inhoud bieden in hun verpakkingen dan fabrikanten van A-merken. Bij Tempo zitten er bijvoorbeeld slechts 70 tissues in een doos, terwijl veel huismerken 100 tissues bevatten, wat neerkomt op 43 procent meer inhoud.

related partner content for mobile comes here

Een vergelijkbaar verschil is te zien bij wasmiddelen en vaatwastabletten, waar A-merken soms grotere verpakkingen hebben, maar gevuld zijn met veel lucht. Dit kan consumenten misleiden en is ook niet duurzaam. Consumenten worden geadviseerd niet alleen naar de prijzen te kijken, maar ook naar de inhoud van de verpakkingen bij het vergelijken van producten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in