Overslaan en naar de inhoud gaan

Co-branding pakt goed uit voor goed doel èn merk

Nederlandse consument kiest liever voor een product dat anderen helpt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek naar de effecten van samenwerking tussen een goed doel en een fast-mover dat Flycatcher heeft uitgvoerd in opdracht van  en War Child. Voor het onderzoek werden 2100 boodshcappers odnervraagd van 18 jaar en ouder.

related partner content for mobile comes here

Het o aan dat 67% van de Nederlandse consumenten positief is over samenwerking tussen fastmovers en goede doelen als War Child. Ruim een kwart (27%) is eerder geneigd producten te kopen van een merk dat samenwerkt met een goed doel.

Associatie met een goed doel heeft ook invloed op de merkperceptie. Een kwart van de respondenten geeft aan dat het beeld over het merk positiever wordt. 

Robbert Bodegraven, advocacy en campagne directeur bij War Child Holland, toont zich gelukkig met de resultaten: &;Door de economische tegenwind van de afgelopen jaren en de grote concurrentie tussen de goede doelen, staat de markt voor goede doelenonder druk. Daarom is het belangrijk dat we blijven zoeken naar nieuwe samenwerkingen en manieren van fondsenwerving. Het is geweldig om te zien dat de Nederlandse consument het hart op de goede plek heeft en liever voor een product kiest dat anderen helpt.&;

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in