Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea goes Masterchef met 'Ikea Food Challenge'

Ikea: 'Het delen van foto’s van je eten via social media is hot. Het leek ons heel leuk om daar gebruik van te maken in onze zoektocht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ikea Nederland geeft vandaag het startschot voor de Ikea Food Challenge. Dat is een online wedstrijd waarbij Ikea iedereen die van koken houdt, uitdaagt om een nieuw gerecht met een Zweeds tintje te creëren en dit op Instagram te delen met .

related partner content for mobile comes here

Samen met chef-kok Robert Kranenborg, Elle Eten hoofdredacteur Edine Russel en foodblogger Pauline Weuring van Uitpaulineskeuken.nl selecteert IKEA de beste inzendingen. Ook het publiek kan stemmen op de vier uiteindelijke finalisten. De culinaire creatie waarbij de vingers het meest worden afgelikt staat vanaf begin 2016 op de menukaart van alle IKEA Restaurants in Nederland. Meedoen kan tot en met 30 september via Instagram en . Gerechten die worden ingezonden, moeten tenminste één van de geselecteerde producten uit de van Ikea bevatten. Dat zijn zalm, haring, garnalen, kaviaar, kaas, gehaktballetjes, vegetarische balletjes, kipballetjes, aardappelpuree, pannenkoeken, elandworst en rösti.

Winnen
In oktober selecteert Ikea samen met de vakjury de 13 beste gerechten, één uit de omgeving van iedere IKEA winkel. De juryleden gaan deze 13 gerechten proeven en selecteren daaruit vier finalisten. De gelukkige finalisten mogen hun gerecht verfijnen tijdens een speciale masterclass met de jury en presenteren hun creatie tijdens de grote finale op woensdag 25 november. Het winnende gerecht staat begin 2016 op het menu van alle Ikea Restaurants in Nederland. De bedenker ervan wint tevens een Ikea-keuken ter waarde van 6.500 euro.

Nadruk leggen op gezond
Ikea meldt dat in alle restaurants, bistro’s en Swedish Food Markets de komende jaren de nadruk op een meer gevarieerd en gezond aanbod van betaalbaar en duurzaam geproduceerde voeding ligt. Eerder dit jaar werden bijvoorbeeld de vegetarische balletjes (zie foto) gepresenteerd. Ook vervangt Ikea komende maand alle frisdranken voor minder suiker bevattend en dus gezonder fruitwater.


 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in