Overslaan en naar de inhoud gaan

Chipknip vooral gebruikt op straat

NIPO onderzocht het gebruik van de chipknip bij de Nederlandse consument. Ruim driekwart van de Nederlanders van 16 jaar en ouders heeft er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

76 procent van de Nederlanders van 16 jaar en ouder beschikt inmiddels over een chipknip, het aandeel 65+ plussers met een chipknip is nog relatief laag: 66 procent.

related partner content for mobile comes here

Tussen mannen en vrouwen zijn er in gebruik nauwelijks verschillen, al denken mannen gemiddeld positiever over de chipknip dan vrouwen. Onder jonge Nederlanders (16-35 jaar) wordt de chipknip naar verhouding weinig gebruikt, 45 procent zegt de chipknip nooit te gebruiken), terwijl deze leeftijdscategorie wel vaker beschikt over een chipknip.

Een groot deel van de Nederlandse bevolking ziet nog steeds meer nadelen dan voordelen. Ment noemt vooral de mogelijkheid van verlies of diefstal, het gemis van inzicht in het saldo en het ontbreken van een pincode, waardoor de chipknip ook door anderen gebruikt kan worden, als nadelen.

Het aantal betalingen met de chipknip in de winkel neemt maar mondjesmaat toe, inmiddels betaalt 5 procent van de Nederlanders in de supermarkt met de chipknip. Op straat lijkt de chipknip echter goed ingeburgerd; de meeste Nederlanders betalen hun parkeergeld met de chipknip, zo’n 61 procent. Bij een groot aantal parkeermeters kan namelijk alleen nog maar betaald worden met een chipknip, zodat veel Nederlanders min of meer gedwongen worden tot het gebruik van de betaalpas.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in