Overslaan en naar de inhoud gaan

Campari breidt drankenportfolio uit met het Franse Courvoisier

Het is de grootste overname in de geschiedenis van het Italiaanse drankenconcern, bekend van onder meer Campari, Aperol en Grand Marnier.
Serveersuggestie
Serveersuggestie
© Shutterstock
Serveersuggestie
Serveersuggestie
© Shutterstock

Het Italiaanse sterkedrankenconcern Campari heeft het Franse cognacmerk Courvoisier overgenomen. Het is de grootste overname in de geschiedenis van Campari, ook bekend van drankmerken als Aperol en Grand Marnier. Het bedrijf legde zo'n 1,1 miljard euro voor het merk neer.

related partner content for mobile comes here

Beam Suntory

De onderhandelingen met de vorige eigenaar, de Amerikaanse sterkedrankengroep Beam Suntory, begonnen in december vorig jaar. In februari werd een akkoord bereikt en nu is de overname afgerond. Als Campari bepaalde verkoopdoelstellingen haalt, zal het bedrijf mogelijk in 2029 nog eens 112 miljoen euro extra betalen.

Bekende cocktail met Campari: de Negroni
Bekende cocktail met Campari: de Negroni Shutterstock

Zo'n vijftig merken

Campari, opgericht in 1860, begon in 1995 met het doen van overnames. Het Italiaanse bedrijf is nu actief in meer dan 190 landen en heeft een portfolio van ongeveer vijftig merken, waaronder diverse merken rum, whisky, gin en likeuren.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in