Burger King legt Europese kinderreclame aan banden


De richtlijnen bestaan onder andere uit criteria waaraan een kindermaaltijd (hoofdmaaltijd, voorafje, bijgerecht en drankje) moet voldoen, te weten:
- niet meer dan 560 calorieën per maaltijd
- minder dan 30 procent van de calorieën komt van vet
- minder dan 10 procent van de calorieën komt van verzadigd vet
- Zonder toegvoegde transvetten
- Niet meer dan 10 procent van de calorieën komt van toegevoegde suikers
- Niet meer dan 1,67 gram zout of 660 mg sodium
- Geen toegevoegde kunstmatige kleur- en smaakstoffen
De actie van Burger King volgt op het EU-besluit http://www.eu-pledge.eu om foodadvertising naar kinderen aan te pakken. Dit besluit is mede ondertekend door Burger King en 10 andere foodbedrijven, waaronder Coca-Cola, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo, en Unilever, in november 2007.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Dit is de eerste van een reeks maatregelen die Burger King gaat ontwikkelen, onder de noemer "Have it Your Way(R) - Food You Can Trust", aldus Peter Robinson, president Burger King Europe, Midden-Oosten en Afrika: ‘Dit is onderdeel van onze toezegging om kinderen te helpen beter te eten en te leven, door balans in dieten, actievere leefstijlen te promoten, en voeding weer ‘fun’ te maken.’
Burger King telt wereldwijd meer dan 11.300 restaurants in meer dan 69 landen naast de Verenigde Staten. 90 procent daarvan is franchise.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid