Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger King legt Europese kinderreclame aan banden

Burger King Europe verandert de manier waarop het bedrijf reclame maakt naar kinderen. Alle communicatie naar kinderen onder de 12 moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De richtlijnen bestaan onder andere uit criteria waaraan een kindermaaltijd (hoofdmaaltijd, voorafje, bijgerecht en drankje) moet voldoen, te weten:

related partner content for mobile comes here
  • niet meer dan 560 calorieën per maaltijd
  • minder dan 30 procent van de calorieën komt van vet
  • minder dan 10 procent van de calorieën komt van verzadigd vet
  • Zonder toegvoegde transvetten
  • Niet meer dan 10 procent van de calorieën komt van toegevoegde suikers
  • Niet meer dan 1,67 gram zout of 660 mg sodium
  • Geen toegevoegde kunstmatige kleur- en smaakstoffen

De actie van Burger King volgt op het EU-besluit om foodadvertising naar kinderen aan te pakken. Dit besluit is mede ondertekend door Burger King en 10 andere foodbedrijven, waaronder Coca-Cola, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestlé, PepsiCo, en Unilever, in november 2007.

‘Dit is de eerste van een reeks maatregelen die Burger King gaat ontwikkelen, onder de noemer "Have it Your Way(R) - Food You Can Trust", aldus Peter Robinson, president Burger King Europe, Midden-Oosten en Afrika: ‘Dit is onderdeel van onze toezegging om kinderen te helpen beter te eten en te leven, door balans in dieten, actievere leefstijlen te promoten, en voeding weer ‘fun’ te maken.’

Burger King telt wereldwijd meer dan 11.300 restaurants in meer dan 69 landen naast de Verenigde Staten. 90 procent daarvan is franchise.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in