Overslaan en naar de inhoud gaan

Campina opnieuw favoriet Nederlandse consument

Campina is voor het zesde jaar achtereen het merk in de Nederlandse supermarkten dat consumenten het meeste kopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de omzettop-100 van grootste A-merken in Nederland van het vakblad Foodmagazine, samengesteld door marktonderzoekbureau IRI. De sterk toegenomen consumptie van gezondheidszuivel van Campina zorgt voor een groei van de omzet die
supermarkten boeken met het merk Campina.
Verder blijkt uit het onderzoek dat de omzet van grote A-merken het afgelopen jaar een sterke groei heeft doorgemaakt. De gemiddelde groei van de honderd grootste merken is zelfs groter dan de omzetgroei van de supermarkten zelf, en dat is sinds 2001 niet meer voorgekomen.

related partner content for mobile comes here

Supermarkten groeien de laatste jaren vooral in verse producten, waarin A-merken nauwelijks een rol spelen. De omzet van A-merken is tijdens de prijzenoorlog in de supermarkten juist sterk onder druk komen te staan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in