Overslaan en naar de inhoud gaan

Broodje BlackRock

BlackRock Merrill Lynch heet vanaf vanaf vandaag BlackRock. De naamsverandering werd ondersteund door een korte crossmediale campagne:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beleggingsadviseurs kregen 22 april een lunchzak op hun bureau, met daarin een unieke code en de URL van de actie: . Op de site konden adviseurs een traiteurwinkel met BlackRock signatuur binnen en kiezen uit zeven broodjes die ieder refereerden aan een beleggingsthema. Dat broodje kon vervolgens belegd worden. En vandaag, op de dag van de naamsverandering, worden de broodjes door heel Nederland bij de betreffende adviseurs afgeleverd.

related partner content for mobile comes here

De site stond drie dagen online en resulteerde in bijna 80.000 pageviews op een zeer gesegmenteerde groep van 2.000 adviseurs. Gemiddeld bekeek men 38 pagina's per unieke bezoeker en verbleef men 5 minuten en 32 seconden op de actiesite. Na 2 dagen hadden ruim 1.500 beleggingsadviseurs hun boterham belegd met BlackRock. Energize tekende voor het concept, de strategie en realisatie van de campagne. Klaas Weima, managing director van Energize: 'De redemptie van de campagne is binnen 36 uur al meer dan 50 procent. Juist de geïntegreerde aanpak blijkt goed te werken.'

De demo van de campagne :

De actie is bedoeld om de naamsverandering van BlackRock onder beleggingsadviseurs bekend te maken. Misa Deurloo en Noortje Driesen van BlackRock: ‘De naamsverandering van BlackRock Merrill Lynch is een hele belangrijke, want per 28 april a.s. verandert niet alleen de bedrijfsnaam, maar krijgt ook onze fondsenreeks een nieuwe naam. De beleggingsfondsen van BlackRock zullen niet meer terug te vinden zijn onder MLIIF, maar onder BlackRock Global Funds (BGF). Om er zeker van te zijn dat deze belangrijke wijziging bekend is bij onze klanten, wilden we een ludieke actie die écht even de aandacht vraagt. Een voor de hand liggende gedachte was om de beleggingsadviseurs zelf te laten beleggen met BlackRock, maar deze keer staat de belegger in een traiteurzaak. Zo wordt op interactieve wijze onze boodschap uitgedragen met een verhoogde kans dat de wijziging beklijft.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in