Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro start interactief tv-kanaal

ABN Amro lanceert in juni een eigen tv-kanaal waarbij de kijker ‘in control’ is: alle programma’s worden volledig on demand…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een latere fase wordt het concept ook naar andere platforms uitgerold, meldt Adformatie vandaag. Bovendien is het kanaal te bekijken via de website en worden trailers getoond via narrowcasting in de kantoren van de bank.

related partner content for mobile comes here

Uitbreiding naar mobiel en de geldautomaten staat in de planning. Voor de productie van de programma’s wordt volgens projectleider Joris Kok van ABN Amro samengewerkt met ervaren programmamakers. Er zijn verschillende formats ontwikkeld, waarin niet de bank centraal staat maar haar klanten, partners, relaties en activiteiten.

Zo is er een sport-programma, zijn er items over lifestyle en ondernemen en wekelijks worden vanuit het Dialogues House in Amsterdam opinies van de bank over de financiële sector gepresenteerd. De programma’s duren elk vijf tot tien minuten, sommige formats worden wekelijks ververst, andere tweewekelijks.

Bijzonder aan de plannen is dat het kanaal zowel in de huiskamer op de tv als ook op de pc kan worden bekeken. Daarnaast is de geproduceerde content volgens Kok van een hoog niveau en kan de kijker met de programma’s interacteren via afstandsbediening (tv) of muis (pc). Met een druk op de knop kan de kijker bijvoorbeeld een adviesgesprek aanvragen, een brochure bestellen, zich inschrijven voor een seminar of kaarten bestellen voor evenementen.

Volgens Kok is het doel van ABN Amro iTV naast (merk)communicatie ook het genereren van leads. Op termijn kunnen er ook transacties mee worden gedaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in