ABN Amro start interactief tv-kanaal
In een latere fase wordt het concept ook naar andere platforms uitgerold, meldt Adformatie vandaag. Bovendien is het kanaal te bekijken via de website abnamro.tv en worden trailers getoond via narrowcasting in de kantoren van de bank.
Uitbreiding naar mobiel en de geldautomaten staat in de planning. Voor de productie van de programma’s wordt volgens projectleider Joris Kok van ABN Amro samengewerkt met ervaren programmamakers. Er zijn verschillende formats ontwikkeld, waarin niet de bank centraal staat maar haar klanten, partners, relaties en activiteiten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaZo is er een sport-programma, zijn er items over lifestyle en ondernemen en wekelijks worden vanuit het Dialogues House in Amsterdam opinies van de bank over de financiële sector gepresenteerd. De programma’s duren elk vijf tot tien minuten, sommige formats worden wekelijks ververst, andere tweewekelijks.
Bijzonder aan de plannen is dat het kanaal zowel in de huiskamer op de tv als ook op de pc kan worden bekeken. Daarnaast is de geproduceerde content volgens Kok van een hoog niveau en kan de kijker met de programma’s interacteren via afstandsbediening (tv) of muis (pc). Met een druk op de knop kan de kijker bijvoorbeeld een adviesgesprek aanvragen, een brochure bestellen, zich inschrijven voor een seminar of kaarten bestellen voor evenementen.
Volgens Kok is het doel van ABN Amro iTV naast (merk)communicatie ook het genereren van leads. Op termijn kunnen er ook transacties mee worden gedaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid