Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse reclamecodecommissie (ASA) gaat seksistische reclames harder aanpakken

De Advertising Standards Authority (ASA) kondigde dinsdag aan harder te gaan optreden tegen advertenties die seksistische stereotypen…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Britse advertentiewaakhond gaat genderstereotypen in reclames aanpakken. De Advertising Standards Authority (ASA) kondigde dinsdag aan harder te gaan optreden tegen advertenties die seksistische stereotypen bevatten of mensen bespotten die zich niet aan de traditionele rolverdeling tussen mannen en vrouwen houden.

related partner content for mobile comes here

De ASA zegt dat al wordt gewerkt aan het opstellen van nieuwe richtlijnen, die vermoedelijk volgend jaar van kracht worden. De organisatie kreeg eerder honderden klachten over een reclamecampagne voor gewichtsverliesproducten. Er waren posters opgehangen van een model in bikini met het bijschrift 'is je lichaam klaar voor het strand?'

De reclamewaakhond concludeerde na onderzoek dat sommige stereotypen in reclames kinderen en volwassenen kunnen beperken in hun mogelijkheden. Mensen kunnen volgens de organisatie beïnvloed worden in hun beeld van 'wat ze kunnen doen en wat hun rol is in de samenleving'.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in