Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse advertentiewaakhond verscherpt regelgeving voor vloggers

Volgens The Advertising Standards Authority (ASA) moeten vloggers transparant zijn over hun samenwerking met merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De regelgeving wordt verscherpt naar aanleiding van de . Het koekjesmerk van Mondelēz International vroeg vloggers mee te doen aan de &;lick race&; ter promotie van hun nieuwste koekje, maar voor de kijkers bleek het onduidelijk of er sprake was van een advertentie.

related partner content for mobile comes here

Mondelēz reageerde op de aanklacht met het argument dat &;de grenzen tussen advertising en content te vaag waren&;. De ASA gaf de snackfabrikant daarin gelijk, waarop de toezichthouder van de advertentiebranche een aantal nieuwe regels opstelde. De richtlijnen moeten nog wel besproken worden met de andere toezichthouders , en de .

De nieuwe regelgeving moet vloggers meer vertrouwen geven bij hun onderhandelingspositie en moeten helpen om de goede vertrouwensband tussen vlogger en kijker in stand te houden.

De scherpere regels gelden voor sponsorships, advertorial vlogs, vloggers die producten promoten en merken die vloggers gratis producten toesturen.

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in