Boete Tele2 voor telefonische werving
Dit gebeurde bij consumenten die al klant waren bij Tele2 voor hun gesprekskosten (via Carrier Preselectie). Tele2 maakte vanaf januari 2007 tot en met maart 2008 gebruik van externe callcenters die op grote schaal bestaande klanten van het bedrijf benaderden met het aanbod voor een vastnetabonnement.
Omdat de Consumentenautoriteit via diverse kanalen, onder andere via ConsuWijzer, hierover meldingen ontving, startte zij een onderzoek.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAan het begin van het gesprek zou niet duidelijk zijn gemaakt dat het ging om de verkoop van abonnementen voor het vaste net, klanten werden niet voldoende of tijdig ingelicht over de daarbij behorende kosten, de duur van de overeenkomst en de bedenktijd. Die werd ook niet vermeld in de bevestigingsbrief, hoewel dat wel moet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid