Overslaan en naar de inhoud gaan

Blogs proppers voor Second Life

Door gastblogger Ralf Hesen van Tribal DDB Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door gastblogger Ralf Hesen van .

related partner content for mobile comes here

Hoeveel Nederlanders zijn er nu eigenlijk actief in Second Life?

Enkele tienduizenden volgens de laatste cijfers die ik heb gehoord: Kobalt's Lot Keijzer noemt een getal van 20.000 in de Adformatie van vorige week.

Ja, inderdaad groeit de virtuele wereld met enorme sprongen. En uiteraard moet iedereen vooral experimenteren. Maar laten we het fenomeen in het juiste perspectief blijven zien.
Second Life is een community die er visueel uitermate aantrekkelijk uitziet. Minder game dan WoW, minder persoonlijk dan MSN Messenger en wat pornografischer dan die twee (inclusief kinderporno, zoals Netwerk ons onlangs liet zien).

Als een adverteerder zich manifesteert in Second Life, zal hij toch ? net als in Real Life ? publiek moeten trekken. Tot nu toe is het nog akelig stil in de virtuele banken e.d.
Kortom: flyeren, billboarden, proppers voor de deur. Dat soort dingen. Hoe groter de Second Life wereld wordt, hoe meer publiek, maar ook: hoe meer werk om dat publiek te trekken.

Uiteindelijk gaat het net als in Real Life maar om een paar dingen: goede ideeën, beklijvende ervaringen, relevantie. Want als je dan publiek op bezoek hebt, moet er ook nog iets te beleven zijn, en liefst iets 'bigger than life'.

Intussen krijgt de blogosfeer voorlopig maar geen genoeg van Second Life (ik bevestig het zelf maar weer met dit berichtje) en nemen ze graag de rol van propper voor hun rekening, ook als de ideeën en ervaringen beroerd zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in