Astmafonds wint Dagbladgoud
Vakgoud, de beste krantenadvertentie volgens een vakjury, ging dit jaar naar Amnesty International.
De Astmafonds-uiting, van de hand van Living the brand, werd gekozen nadat in de week van 5 tot en met 12 februari 46.857 mensen hun stem hadden uitgebracht. De advertentie van Amnesty International, gemaakt door Bakker Linssen id, werd als beste gejureerd door een vakjury bestaande uit Marjolein Moorman, voorzitter (SWOCC), Léon Bouwman (Adformatie), Marianne Bruijn (RVD/DPC), Taco Kingma (Campina Nederland), Ron Meijer (Imagine’) en Matthijs Slot (TBWANeboko).
Diezelfde vakjury werd ook gevraagd een voorspelling te doen over welke advertentie de publieksprijs zou winnen. Die voorspelling bleek, net als vorig jaar, onjuist: men koos voor de Spaarleeuw-advertentie van de Postbank, gemaakt door Leukwerkt Worldwide. Volgens Jacqueline van den Heuvel van het Cebuco werd er dit jaar 15 procent meer gestemd dan vorig jaar. Op 7 maart ontvangen de winnaars de Dagbladgoud- en Vakgoud awards tijdens een winnaarslunch.
Zie: Dagbladgoud.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid