Overslaan en naar de inhoud gaan

Moraalclub tegen kinderreclame

Iets voor Nederland misschien, maar dan niet de verkapte commerciële club Reclamerakkers met hun verkapte financiering door adverteerders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Iets voor Nederland misschien, maar dan niet de verkapte commerciële club met hun verkapte financiering door adverteerders maar een echte waakhond? In de VS boekt redelijk wat succes als moraalridder die de inhoud van reclame gericht op kinderen toetst.

related partner content for mobile comes here

Had er nog nooit van gehoord, maar de Children's Advertising Review Unit en hanteert een voor zelfregulering. Het voert te ver om die op dit plekje uit de doeken te doen, maar ze zijn de moeite waard. Zodanig dat ik me afvraag: is het zo moeilijk om die hier ook te hanteren?

Via een kwam ik erop: de Caru veroordeelt reclames. Echter, in dit geval halen de speelgoedconcerns Mattel en Lego ze niet van de buis, maar beloven in de toekomst beterschap. Een wassen neus?

Online staat het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in