Overslaan en naar de inhoud gaan

BBC stopt met belspelletjes

De Britse publieke omroep BBC gaat alle telefoonspelletjes stopzetten. Er worden volgens BBC-directeur Mark Thompson ‘volkomen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De spelletjes worden vanaf vandaag niet meer uitgezonden via radio of televisie. Via internet staakt de BBC de spellen direct of zo snel mogelijk. Thompson kondigde aan dat er ‘zero tolerance’ wordt toegepast ten aanzien van toekomstige tekortkomingen in redactionele beoordeling.
De BBC heeft een naam hoog te houden en de wijze waarop is gehandeld bij een aantal telefoonspellen en interactieve evenementen heeft de omroep diep in verlegenheid gebracht.

related partner content for mobile comes here

Thompson doelde op onder meer het telefoongesprek met een gespeelde winnaar van een spel in een geliefd kinderprogramma, Blue Peter, en andere nepwinnaars die belden naar televisieshows met liefdadigheidsdoelen zoals Comic Relief (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in