Bavaria lanceert nieuwe culinaire identiteit en 'de Schuimkuif’


Bavaria presenteert zijn nieuwe 'culinaire identiteit', samen met een nieuwe alcoholvrije variant. Het biermerk heeft een bourgondisch karakter vol levenslust en neemt zichzelf niet al te serieus. Deze karaktereigenschappen zijn onlosmakelijk met de Brabante roots van het biermerk, aldus Bavaria zelf. En dat was reden voor het merk om Chuck Studio's te vragen een culinaire identiteit te ontwerpen die 'de kwaliteitsperceptie' van het bier moet verhogen.
Speelse golf van schuim
Tegelijkertijd komt Bavaria (onderdeel van Royal Swinkels) met de nieuwe brand asset de Schuimkuif. Het neologisme beschrijft de speelse golf van schuim boven op het bier, die altijd zichtbaar is wanneer het product wordt afgebeeld, zo luidt de even speelse beschrijving. De Schuimkuif is kortom vrolijk, feestelijk en visueel herkenbaar. Op de lange termijn moet de Schuimkuif het handelsmerk van Bavaria worden, zelfs als je het bier zonder merk of logo afbeeldt, is de ambitie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoJoie de vivre
Olaf van Gerwen, medeoprichter Chuck Studio's: 'Onze strategische reis begon met de vraag: wat zit er eigenlijk ín de belletjes van een Bavaria-biertje? Wij vinden dat de belletjes gevuld zijn met levenslust, met joie de vivre. En met de drang om naar buiten te gaan, te genieten. En als er genoeg belletjes zijn, ontstaat de dikke, frisse schuimlaag op het bier. Het schuim werd het speelveld voor deze nieuwe identiteit.'
Pils brengt mensen samen
Florent Renders, hoofd marketing NL bij Royal Swinkels: 'Onze bieren hebben een lange geschiedenis op het gebied van kwaliteit, innovatie en de rotsvaste overtuiging dat pils mensen samenbrengt. De Schuimkuif geeft ons bier een bijzonder randje.'
Om de nieuwe identiteit (ook hier te zien) onder de aandacht te brengen, is er een campagne (tv en online) ontwikkeld, in samenwerking met Fama Volat. Bekijk 'm hieronder:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid