Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria lanceert nieuwe culinaire identiteit en 'de Schuimkuif’

Bavaria heeft 'n bourgondisch karakter en neemt zichzelf niet al te serieus, aldus het biermerk zelf. De identiteit komt van Chuck Studio's.
De schuimkuif staat centraal in de nieuwe identiteit van Bavaria
De schuimkuif staat centraal in de nieuwe identiteit van Bavaria
De schuimkuif staat centraal in de nieuwe identiteit van Bavaria
De schuimkuif staat centraal in de nieuwe identiteit van Bavaria

Bavaria presenteert zijn nieuwe 'culinaire identiteit', samen met een nieuwe alcoholvrije variant. Het biermerk heeft een bourgondisch karakter vol levenslust en neemt zichzelf niet al te serieus. Deze karaktereigenschappen zijn onlosmakelijk met de Brabante roots van het biermerk, aldus Bavaria zelf. En dat was reden voor het merk om Chuck Studio's te vragen een culinaire identiteit te ontwerpen die 'de kwaliteitsperceptie' van het bier moet verhogen.

related partner content for mobile comes here

Speelse golf van schuim

Tegelijkertijd komt Bavaria (onderdeel van Royal Swinkels) met de nieuwe brand asset de Schuimkuif. Het neologisme beschrijft de speelse golf van schuim boven op het bier, die altijd zichtbaar is wanneer het product wordt afgebeeld, zo luidt de even speelse beschrijving. De Schuimkuif is kortom vrolijk, feestelijk en visueel herkenbaar. Op de lange termijn moet de Schuimkuif het handelsmerk van Bavaria worden, zelfs als je het bier zonder merk of logo afbeeldt, is de ambitie.

Joie de vivre

Olaf van Gerwen, medeoprichter Chuck Studio's: 'Onze strategische reis begon met de vraag: wat zit er eigenlijk ín de belletjes van een Bavaria-biertje? Wij vinden dat de belletjes gevuld zijn met levenslust, met joie de vivre. En met de drang om naar buiten te gaan, te genieten. En als er genoeg belletjes zijn, ontstaat de dikke, frisse schuimlaag op het bier. Het schuim werd het speelveld voor deze nieuwe identiteit.'

Pils brengt mensen samen

Florent Renders, hoofd marketing NL bij Royal Swinkels: 'Onze bieren hebben een lange geschiedenis op het gebied van kwaliteit, innovatie en de rotsvaste overtuiging dat pils mensen samenbrengt. De Schuimkuif geeft ons bier een bijzonder randje.'

Om de nieuwe identiteit (ook hier te zien) onder de aandacht te brengen, is er een campagne (tv en online) ontwikkeld, in samenwerking met Fama Volat. Bekijk 'm hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in