Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Combinatie winkels en online moet Blokker op termijn break-even laten draaien’

In 2021 draaide Blokker-moeder Mirage Retail Group een verlies van 63 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mirage Retail Group (MRG), het moederbedrijf van onder meer Blokker, BCC en Intertoys, heeft 2021 afgesloten met een verlies van 63 miljoen euro. De onderneming wijt het verlies onder andere aan de verplichte winkelsluitingen vanwege de coronapandemie, die het bedrijfsresultaat raakten. Daarbij ontving MRG naar eigen zeggen geen adequate staatssteun. Ook zorgde het afstoten van discountketen Big Bazar voor een eenmalige kostenpost van 20 miljoen euro. Het jaar 2020 werd nog afgesloten met een winst van 54 miljoen euro, inclusief eenmalige posten.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe strategie van MRG richt zich op een gecombineerde verkoop online en in winkels. Die moet er op termijn voor zorgen dat Blokker break-even draait. Investeringen dienen BCC snel winstgevend maken. Volgens MRG is Intertoys nu al ‘goed winstgevend’. Big Bazar werd afgestoten omdat het niet meer in de strategie paste.

Vanwege de coronaonzekerheid stelde MRG eind vorig jaar zijn plannen voor een beursgang uit, ook al omdat de pandemie de resultaten van het concern drukte. In de handelsupdate rept MRG niet over het eventueel afstoffen van de beursplannen.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in