Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom het merk beleefd en geleefd moet worden

Marc Oosterhout en Bastiaan Weers brengen in de serie Brand Culture de laatste inzichten in positioneren. Deel #10: Living the Brand
Logo Southwest airlines
Logo Southwest airlines

Mooie strategie, maar hoe brengen we die tot leven?
Deze vraag wordt mij nogal eens gesteld door opdrachtgevers. Een goede vraag, waar geen makkelijk antwoord op is. Hoe zorg je ervoor dat medewerkers het verhaal ook echt    gaan beleven en leven? Want wat we buiten willen bereiken wordt binnen lang niet altijd zo beleefd. En dan sta je feitelijk met lege handen. Je kunt nog zo’n sterke strategie hebben, maar als die niet tot leven wordt gebracht, is de strategie niets waard.
Vaak grijpen reclamebureaus naar het creatieve wapen. Ze bedenken een concept. En natuurlijk, een concept helpt om strategie tot leven te brengen. Maar dat alleen is onvoldoende. Er is meer nodig. Daarom besteed ik veel tijd aan het handelingsperspectief. Voor mij is het handelingsperspectief misschien wel een van de belangrijkste instrumenten van de merkstrategie. Living the brand begint met een overtuigend handelingsperspectief.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in