Waarom het merk beleefd en geleefd moet worden
Mooie strategie, maar hoe brengen we die tot leven?
Deze vraag wordt mij nogal eens gesteld door opdrachtgevers. Een goede vraag, waar geen makkelijk antwoord op is. Hoe zorg je ervoor dat medewerkers het verhaal ook echt gaan beleven en leven? Want wat we buiten willen bereiken wordt binnen lang niet altijd zo beleefd. En dan sta je feitelijk met lege handen. Je kunt nog zo’n sterke strategie hebben, maar als die niet tot leven wordt gebracht, is de strategie niets waard.
Vaak grijpen reclamebureaus naar het creatieve wapen. Ze bedenken een concept. En natuurlijk, een concept helpt om strategie tot leven te brengen. Maar dat alleen is onvoldoende. Er is meer nodig. Daarom besteed ik veel tijd aan het handelingsperspectief. Voor mij is het handelingsperspectief misschien wel een van de belangrijkste instrumenten van de merkstrategie. Living the brand begint met een overtuigend handelingsperspectief.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid