Overslaan en naar de inhoud gaan

Alle copywriters willen voor Adidas werken

Soms doen bedrijven een oproep op LinkedIn. Of iemand misschien een goede freelance copywriter kent. Is dat wel zo’n slim idee?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vorige week dinsdag, 18 april, deed een producer bij Adidas deze oproep op LinkedIn. ’Amsterdam people, if you know any free conceptual copywriters, then please let me know! Got a great project kicking of next week. Cheers.’

related partner content for mobile comes here



Als je dat leest, dan wil je. Dan doe je de kicksen aan en ga je vol op de aanval. Want er zijn leuke jobs, maar je hebt ook overtreffende. Dit leek, je moet groot denken, Klus God.

Ik was dan ook blij toen een bevriende freelance account-dame mijn naam noemde als geschikte copywriter. Haar voorzet kopte ik in met: ”Addicted to Adidas, Advertising and Ajax style soccer playing. Makes me the Triple A copywriter for this job!” 

Dan weet je: met zo’n reactie sta je met 1-0 voor. Nee, je hebt al gewonnen. Zo opportunistisch of arrogant moet je denken als Ajax-fan. 

Dan begint het wachten. Spannend. Wanneer word je gebeld? Hoe laat vertrekt het vliegtuig? Hoe slalom je langs alle andere opdrachten? Nerveus kijk je op je LinkedIn app. De notificaties buitelen over elkaar heen. Het regent namen. Maar ook al 6 likes op je reactie. Dus sta je voor. De creatieve invalbeurt gaat zo beginnen!

Ik zag Klus God steeds dichterbij komen. Ik fantaseerde over een een-tweetje met Messi. Dat hij mijn gezin zou uitnodigen voor een weekendje Barcelona. Waarop ik besloot het weekje Griekenland deze meivakantie te annuleren ”omdat papa straks een heel grote verrassing heeft.”

Het aantal reacties neemt ondertussen epische proporties aan. Meer dan 80 copywriters zijn al getipt voor deze klus. En tijdens het tikken van dit stukje nummer 81. Zelfs art-directors worden naar voren geschoven. Maar vanuit het Adidas-kamp hoor je niks meer. En zo gaat het bijna altijd met dit soort oproepen. Want hoe dan?

Ik verwacht later deze week dan ook een nieuwe oproep van de producer: ’Amsterdam people, if you know any free talent-scout, then please let me know! Got a great project kicking of this week: checking out the portfolios and cv’s of 100+ copywriters. Cheers.’

Ik zag Klus God steeds dichterbij komen. Ik fantaseerde over een een-tweetje met Messi. Dat hij mijn gezin zou uitnodigen voor een weekendje Barcelona. Waarop ik besloot het weekje Griekenland deze meivakantie te annuleren ”omdat papa straks een heel grote verrassing heeft.”



Het aantal reacties neemt ondertussen epische proporties aan. Meer dan 80 copywriters zijn al getipt voor deze klus. En tijdens het tikken van dit stukje nummer 81. Zelfs art-directors worden naar voren geschoven. Maar vanuit het Adidas-kamp hoor je niks meer. En zo gaat het bijna altijd met dit soort oproepen. Want hoe dan?

Ik verwacht later deze week dan ook een nieuwe oproep van de producer: ’Amsterdam people, if you know any free talent-scout, then please let me know! Got a great project kicking of this week: checking out the portfolios and cv’s of 100+ copywriters. Cheers.’


Ik verwacht later deze week dan ook een nieuwe oproep van de producer: ’Amsterdam people, if you know any free talent-scout, then please let me know! Got a great project kicking of this week: checking out the portfolios and cv’s of 100+ copywriters. Cheers.’

Ik verwacht later deze week dan ook een nieuwe oproep van de producer: ’Amsterdam people, if you know any free talent-scout, then please let me know! Got a great project kicking of this week: checking out the portfolios and cv’s of 100+ copywriters. Cheers.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in