Overslaan en naar de inhoud gaan

Alcoholfabrikanten eens over Europese regels

De acht grootste alcoholfabrikanten in Europa zijn het eens geworden over Europese richtlijnen voor de marketing van alcohol.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betreft de fabrikanten AB InBev (oa Stella Artois, Becks, Budweiser), Bacardi, Brown-Forman (oa Jack Daniels en Southern comfort), Carlsberg, Diageo (oa Guinness, Smirnoff, Johnny Walker), Heineken, Pernod Ricard en SAB Miller (oa Grolsch, Strongbow, Miller).

related partner content for mobile comes here

Zij gaan samen met de World Federation of Advertisers (WFA) en de nationale organisaties een gemeenschappelijke standaard opzetten, de “Responsible Marketing Pact” genaamd, voor marketing, ook via sociale media, en voor leeftijdpassende reclame (en reclametijden) in alle 27 deelnemende landen.

De beslissing komt na druk van de Europese commissie, in de vorm van het European Alcohol Health Forum (EAHF). Dit platform drong eerder aan op een standaard.

Men verwacht dat het beleid actief wordt vanaf 2015. Voor naleving heeft men de hulp ingeroepen van Accenture (monitoring) en de Europese Commissie.

De Responsible Marketing Pact heeft de volgende doelstellingen:

‘Voorkomen dat minderjarigen in contact komen met alcoholreclame op sociale media’. Dat betekent bijvoorbeeld ook een leeftijdscheck op Facebook.

‘Het vaststellen van een gemiddelde demografische standaard voor alcoholreclame via alle media, om te voorkomen dat minderjarigen in contact komen met alcoholreclame'.

‘Voorkomen dat alcoholmarketing en -reclame aantrekkelijk wordt voor minderjarigen'.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in