Alcoholfabrikanten eens over Europese regels


Het betreft de fabrikanten AB InBev (oa Stella Artois, Becks, Budweiser), Bacardi, Brown-Forman (oa Jack Daniels en Southern comfort), Carlsberg, Diageo (oa Guinness, Smirnoff, Johnny Walker), Heineken, Pernod Ricard en SAB Miller (oa Grolsch, Strongbow, Miller).
Zij gaan samen met de World Federation of Advertisers (WFA) en de nationale organisaties een gemeenschappelijke standaard opzetten, de “Responsible Marketing Pact” genaamd, voor marketing, ook via sociale media, en voor leeftijdpassende reclame (en reclametijden) in alle 27 deelnemende landen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe beslissing komt na druk van de Europese commissie, in de vorm van het European Alcohol Health Forum (EAHF). Dit platform drong eerder aan op een standaard.
Men verwacht dat het beleid actief wordt vanaf 2015. Voor naleving heeft men de hulp ingeroepen van Accenture (monitoring) en de Europese Commissie.
De Responsible Marketing Pact heeft de volgende doelstellingen:
‘Voorkomen dat minderjarigen in contact komen met alcoholreclame op sociale media’. Dat betekent bijvoorbeeld ook een leeftijdscheck op Facebook.
‘Het vaststellen van een gemiddelde demografische standaard voor alcoholreclame via alle media, om te voorkomen dat minderjarigen in contact komen met alcoholreclame'.
‘Voorkomen dat alcoholmarketing en -reclame aantrekkelijk wordt voor minderjarigen'.
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid