Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA, N=5 en Unilever hebben meeste San-nominaties

De verschillende San-jury’s hebben 109 van de in totaal 312 ingezonden campagnes in het San Jaarboek 2011 genomineerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de nominaties blijkt dat bij de adverteerders Unilever net als de voorgaande jaren goed scoort. Met zeven nominaties staan ze op de lijst voor Axe (2x), Becel, Croma, Cup-a-Soup, de Unox Boeren Scharrelrookworst en Boerenbont & Boter. Vorig jaar scoorde Unilever vijf nominaties. Andere adverteerders die hoog scoren zijn Albert Heijn, PostNL, SIRE en Vodafone elk met 4 nominaties. AH sprak tot de verbeelding met de acties ‘Voetbalplaatje (van jezelf)’ en de ‘Superdieren’. PostNL wist zich in de kijker te spelen met de campagne ‘We brengen de kerst bij je thuis, een samenwerking met Hallmark. SIRE scoort met de campagnes ‘Kinderen scheiden niet’ en ‘Geef kinderen hun spel terug’. Vodafone kreeg twee nominaties voor The Voice of Holland en een voor Roaming en voor VastOpMobiel.

related partner content for mobile comes here

Bij de bureaus scoren al jaren dezelfde bureaus de meeste nominaties. Dit jaar voeren N=5 en TBWA\ de lijst aan met ieder tien nominaties. N=5 is daarbij drie keer genomineerd voor Rabobank en drie keer voor Telfort. N=5 was vorig jaar ook tien keer genomineerd en won uiteindelijk zes accenten. TBWA\ is drie keer genomineerd voor Albert Heijn en twee keer voor TempoTeam.
Andere bureaus die hoog scoren zijn FHV BBDO met zeven nominaties en Publicis met vijf. Bij FHV BBDO is het Hi dat de meeste nominaties oplevert, namelijk drie. Doom&Dickson, Lemz, Bureau Roorda en Y&R Amsterdam sleepten ieder vier nominaties binnen. Vorig jaar was FHV/BBDO nog een van de grote winnaars met vijf accenten. Publicis won er vier en Selmore drie. Dit jaar behaalde Selmore twee nominaties.

Bij de bovenstaande getallen is gekeken naar het bureau dat werk heeft ingestuurd en niet naar de samenwerkende of ondersteunende bureaus. Maar onder het kopje ‘i.s.m.’ komen we Red Urban vier keer tegen. Achtung! duikt drie keer op in de lijst.

In de periode van 10 tot en met 20 april zullen de genomineerde adverteerders en hun bureaus hun case presenteren bij Randstad in Diemen.

Een compleet overzicht met alle nominaties is te vinden op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in