Overslaan en naar de inhoud gaan

Ajax verlengt tussentijds met hoofdsponsor Ziggo tot zomer 2023

In de verbintenis is een optie opgenomen voor nog eens twee jaar, tot het einde van het seizoen 2024-2025.
2023
2023
© Ajax
2023
2023
© Ajax

Ajax heeft hoofdsponsor Ziggo langer aan zich weten te binden. Het sponsorcontract is tussentijds tegen dezelfde voorwaarden met een jaar verlengd, tot de zomer van 2023. In de verbintenis is een optie opgenomen voor nog eens twee jaar, tot het einde van het seizoen 2024-2025.

related partner content for mobile comes here

Ziggo staat sinds begin 2015 op het shirt van Ajax. De kabelexploitant volgde destijds Aegon op als hoofdsponsor. Het contract werd tussentijds al een paar keer verlengd. Ziggo betaalt jaarlijks een vast bedrag van 9 miljoen euro. Daarbovenop komt maximaal 3 miljoen euro aan bonussen. Ajax heeft met afstand de meest lucratieve sponsordeal in het Nederlandse voetbal.

Ziggo staat niet alleen op het shirt van de Amsterdamse hoofdmacht, maar ook bij Jong Ajax.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Dave Winters

Wellicht dat in de top van de organisatie bij Ziggo / Vodafone veel ajaxfans werkzaam zijn die hun club financieel willen steunen. Ik begrijp niet hoe ze anders dit soort bizarre bedragen intern kunnen verkopen. Want er komen natuurlijk nog veel meer kosten omtrent de sponsoring bij. Het hoofdkantoor zit in Utrecht dus de logica om een Amsterdamse club te sponsoren ontbreekt ook daarin. Hoe denken ze dit enorme bedrag terug te verdienen door sportsponsoring terwijl heel Nederland allang bekend is met de merken Ziggo en Vodafone. Als je je dan wil richten op voetbal, waarom sponsor je dan niet de eredivisie als geheel, of de KNVB, want je sluit door de sponsoring van 1 club natuurlijk ook een groot deel van je doelgroep uit. Bekend is natuurlijk dat ajax onder voetballiefhebbers minst geliefde voetbalclub is in Nederland (Met uitzondering van de eigen fans uiteraard). Veel fans van andere clubs hebben zo'n hekel aan ajax dat ze zelfs hun zijn overgestapt naar kpn. Een shirtsponsoring van 9 miljoen excl. bonussen lijkt me dan ook zwaar overpriced. Zeker in een markt waarin eigenlijk maar twee aanbieders zijn. En wat betreft de kabel zijn ze zelfs monopolist. Hoe kun je dan zo'n enorm bedrag verantwoorden? Hoe verdienen ze deze kosten ooit terug??

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in