Overslaan en naar de inhoud gaan

Air France kilt prijsvechtermerk Joon

De recent opgerichte prijsvechter wordt in zijn geheel ondergebracht bij Air France.
Miniatuurvoorbeeld
Introductiecampagne
© Joon
Miniatuurvoorbeeld
Introductiecampagne
© Joon

Het is einde oefening voor Air France-onderdeel Joon. Topman Ben Smith van moederconcern Air France-KLM is met vakbonden overeengekomen de recent opgerichte prijsvechter in zijn geheel onder te brengen bij Air France, zo meldde de Franse krant La Tribune op basis van bronnen. Eerder deden al berichten de ronde dat Smith de stekker uit Joon wilde trekken.

related partner content for mobile comes here

Dik een jaar geleden werd Joon in de markt gezet om 'als proeftuin te dienen' voor Air France.

Concurrentieslag op lange vluchten

Volgens de krant verdwijnt het merk Joon daarbij in zijn geheel. In de nieuwe situatie worden Joon-contracten naar verluidt opgewaardeerd tot het niveau van die van Air France-medewerkers.

Joon werd door Smiths voorganger Jean-Marc Janaillac opgetuigd. De prijsvechter werkt met goedkoper cabinepersoneel en bespaart verder op de kosten door een relatief kleine en eenvoudige organisatie. De budgetdochter is onder meer bedoeld om de concurrentieslag op lange vluchten aan te gaan met Golfmaatschappijen als Emirates en Qatar Airways.

 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in