Overslaan en naar de inhoud gaan

Accell Group lijft bakfietsmerk Babboe nu volledig in

Accell had al een minderheidsbelang van 35 procent en neemt nu de rest van Velosophy, het moederbedrijf van Babboe, over.
Miniatuurvoorbeeld
© Website Babboe
Miniatuurvoorbeeld
© Website Babboe

Fietsenbedrijf Accell Group lijft Velosophy, de Nederlandse moederonderneming van bakfietsmerk Babboe, helemaal in. Accell had al een minderheidsbelang van 35 procent en neemt nu de rest van Velosophy over.

related partner content for mobile comes here

Accell, moeder van merken als Batavus, Sparta en Koga, is al jaren betrokken bij Velosophy. Het merk Babboe werd ruim tien jaar geleden geïntroduceerd en is inmiddels Europees marktleider en actief in 22 landen. Velosophy houdt zich ook bezig met elektrische bezorgbakfietsen voor stedelijk gebruik, een snelgroeiende markt.

B-to-c én b-to-b

Topman Ton Anbeek van Accell zegt met deze overname een belangrijke volgende stap te zetten in de ‘urban mobility’-strategie van het  bedrijf. 'En we verstevigen onze positie op de markt van e-cargo fietsen.'

Accel Group richt zich daarbij niet alleen op consumenten, maar ook op bedrijven die pakketten, boodschappen en maaltijden in steden bezorgen.

Financiële details worden niet bekend gemaakt.

Marketing en commercie versterkt

In maart van dit jaar maakte Accell Group bekend dat het Jeroen Hubert aanstelde als commercieel directeur. Niet lang daarna (mei) werd bekend dat Thecla Schaeffer werd aangetrokken om zich te ontfermen over de global marketingstrategie.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in