Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro over gelijkenis met ING-film: 'Niet eerder gezien'

'Voor ieder begin' van ABN Amro lijkt opvallend veel op 'Voor elk nieuw begin' van ING uit 2019. ABN en de betrokken bureaus reageren.
abn
Still uit ABN Amro-campagne.
abn
Still uit ABN Amro-campagne.

Door Lucas Boon en Roderick Mirande

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Patrick de Leede

"Ik begrijp dat er, als je de films zo naast elkaar ziet, overeenkomsten zijn - zoals dat overigens wel vaker gebeurt binnen de reclame." (...)

Jan Eppink

Je ziet de verloedering van de maatschappij. Een marketing Directeur die er niets van snapt een buro dat geen history kent, en ook een over geproduceerde shots van de ABN Commercial die je nu al door AI kan laten genereren. ING is echt, menselijk. Zo moet het !

Pablo van den Berg

Misschien moeten we stoppen dit een film te noemen, wat mij betreft exemplarisch voor waar de meeste mensen in dit vak aan lijden: complete zelfoverschatting. Een film kijk je in de bioscoop of thuis via Netflix, weet ik veel, maar benoem gewoon wat het is: een commercial! Houd toch met je film!

D. Martijn Oostra

Déjà vu

Fritiof Eriksson

Een mooi begin voor een nieuwe strategie... aangezien de huidige strategie tot zijn einde is gekomen.

Peter Hamelinck

Bijzonder. De ING commercial is zo oud nog niet...slecht begin.

Hans de Koning

Het gaat waarschijnlijk al eerder in het proces fout. Kennelijk hanteren ING en ABNAMRO min of meer dezelfde merkpositioneringen. Dan loop je ook het risico op min of meer hetzelfde creatieve werk uit te komen…

Marcel Jansen

Zit 'begin-denken' niet in de basis van de hele banksector? Je bent voor consumenten ook pas echt relevant en top-of-mind op de nieuwe momenten in het leven. Je eerste eigen rekening, Je eerste auto, Je eerste huis, je eerste bedrijf, je eerste x beleggen,........ Er zijn maar weinig van dit soort potentiële switch-momenten in de markt. Wie maak dat begin tot een feestje! Nu maar hopen dat ze er niet alleen aan 't begin met veel tamtam zijn, maar die aandacht voor de klanten weten vast te houden......

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in