Overslaan en naar de inhoud gaan

2014: Het jaar van de quantified self

Een app die financien bijhoudt, je sportactiviteiten registreert, je eetgewoonten analyseert: lifelogging is de trend. En niet zomaar een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Interactie, engagement, storrytelling, big data, marketeers hebben er al jaren de mond vol van, maar nu de trend van de Quantified Self al uit de jaren zeventig stammen en de term in 2007 voor het eerst gebruikt werd, heeft ‘liflgging’- zoals de populaire benamung tegenwoordig luidt- sinds de inburgering van de smartphone pas echt een vlucht genomen. Kortweg staat lifelogging voor het verzamelen en opslaan van data over een individu met als doel het leven, gedrag, of prestaties in het dagelijks leven te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Nu kun je denken: weer een vluchtig hype in de waan van de dag van narcistische smartphoneverslaafden, maar lifelogging zou wel eens de cruciale ontwikkeling van 2014 kunnen worden op gebied van consumenten engagement, loyaliteit, klantinzicht én big data. Hoe? Men hoeft maar naar schoolvoorbeeld Nike te kijken. Het platform Nike+, de Runkeeper apps en de community eromheen verbindt het merk aan elke fysieke activiteit die de gebruiker onderneemt. Zo wordt Nike onlosmakelijk verbonden met de merkwaarden en naadloos geïntegreerd in het leven van consumenten.

Voor merken die de lifelogging-trend op waarde kunnen schatten, zou 2014 wel eens een jaar van nieuwe kansen kunnen worden.

Dit is een samenvatting van (januari 2013)

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in