Overslaan en naar de inhoud gaan

2 pct marktaandeelverlies Veronica

In week 18 is het marktaandeel van de publieke omroepen stabiel gebleven. Samen behaalden de publieken een aandeel van 33.7 pct en daarmee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de week van 24 t/m 30 april behaalden de commerciële zenders in het tijdvak 0.00 tot 24.00 uur in de doelgroep 6 jaar en ouder samen een marktaandeel van 48.7 pct, zo blijkt uit het Continu Kijkonderzoek (CKO), uitgevoerd door Intomart in opdracht van NOS, Ster en IP. Nederland 1, TV2 en Nederland 3 haalden achtereenvolgens gemiddelde marktaandelen van 11.4, 14.6 pct en 7.8 pct. Met name Nederland 3 bleef dus ver achter bij de verwachtingen. Gemiddeld marktaandeel van RTL4 in week 18 was 16.0 pct (1 pct minder dan vorige week), van RTL5 4.2 pct (bijna 2 pct minder dan vorige week - toen werd de oefeninterland Nederland - Schotland uitgezonden). Veronica deed het slecht in week 18. Het marktaandeel van The Young One daalde van 9 naar 7 pct. SBS6 bleef stabiel met 10.5 pct, terwijl Net5 3.5 pct haalde. Fox8 deed het prima. De zender haalde maar liefst 4.7 pct. Video was goed voor 4.9 pct; de buitenlandse zenders haalden samen 12.8 pct.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in