Hoe de gokmarketing in het eigen mes van de hebzucht liep
Gokken is leuk, maar voor je het weet heerst de hebzucht en grijpt de democratie in. Is het reclameverbod per eind 2022 nog te stoppen?
Ongeveer als laatste land in de EU gaat het calvinistische Nederland per 1 oktober 2021 over tot legalisering van online gokken. Tot dan floreert de markt van 800.000 spelers die jaarlijks 750 miljoen euro wegtikken, of gemiddeld grofweg 1.000 euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidWat een matig artikel. Het bevat feitelijke onjuistheden en stemmingmakerij, biedt Unibet uitgebreid en weinig kritisch de ruimte om schande te spreken van haar concurrenten en weet het echte verhaal achter deze marktopening volledig te missen. “Met open ogen zijn de gok-, marketing- en mediabedrijven in de val van hun hebzucht gelopen”? Zouden de betrokkenen echt zo naïef geweest zijn, of zouden er wellicht andere motivaties zitten achter het verloop van de markt opening voor kansspelen? En welke rol speelde de overheid hier nu precies bij? De lezer van Adformatie moet er helaas naar blijven raden…