Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe de gokmarketing in het eigen mes van de hebzucht liep

Gokken is leuk, maar voor je het weet heerst de hebzucht en grijpt de democratie in. Is het reclameverbod per eind 2022 nog te stoppen?
Gokreclame
Gokreclame

Ongeveer als laatste land in de EU gaat het calvinistische Nederland per 1 oktober 2021 over tot legalisering van online gokken. Tot dan floreert de markt van 800.000 spelers die jaarlijks 750 miljoen euro wegtikken, of gemiddeld grofweg 1.000 euro.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Jeroen Verkroost

Wat een matig artikel. Het bevat feitelijke onjuistheden en stemmingmakerij, biedt Unibet uitgebreid en weinig kritisch de ruimte om schande te spreken van haar concurrenten en weet het echte verhaal achter deze marktopening volledig te missen. “Met open ogen zijn de gok-, marketing- en mediabedrijven in de val van hun hebzucht gelopen”? Zouden de betrokkenen echt zo naïef geweest zijn, of zouden er wellicht andere motivaties zitten achter het verloop van de markt opening voor kansspelen? En welke rol speelde de overheid hier nu precies bij? De lezer van Adformatie moet er helaas naar blijven raden…

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in