Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube uitgegroeid in VS

In 2019 kijken bijna 9 van de 10 (89.3%) Amerikaanse videokijkers televisieshows via een over-the-top (OTT) dienst.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Youtube zal echter weinig nieuw marktaandeel meer pakken, aldus een analyse van eMarketer.

Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau is de categorie bijna verzadigd. Niet zozeer omdat Youtube de dominante speler is, maar omdat er nog ruimte is voor andere spelers om te groeien. Denk aan Netflix, Amazon en Hulu.

Op dit moment is YouTube goed voor 94.3 procent van de OTT video-penetratie in de VS. Omgerekend zo’n 170 miljoen gebruikers. Maar dat percentage blijft ongeveer hetzelfde de komende 4 jaar, wordt zelfs minder: 94,1 procent in 2019, zo is de verwachting.

Netflix zal groeien naar een aandeel van 71,7 procent (63,2 procent in 2015). Amazon groeit waarschijnlijk van 30,6 procent naar 44,4 procent, en Hulu van 33,1 procent naar 41,1 procent.

Daarnaast verwacht eMarketer dat de gebruikte OTT-devices ook zullen veranderen:  op dit moment worden game consoles nog het meest gebruikt voor internet tv-diensten, maar dat gaat langzaam richting meer draagbare technologieën zoals ‘streaming sticks’, zoals Google’s Chromecast.

related partner content for mobile comes here

Beeld:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in