Overslaan en naar de inhoud gaan

Wordt Charlie Sheen door Twitter betaald?

Zojuist heb ik op Twitter de 'followknop' ingedrukt bij het profiel van Charlie Sheen. Want ik ben gek op mensen die onzin uitkramen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zojuist heb ik op Twitter de 'followknop' ingedrukt bij . Want ik ben gek op mensen die onzin uitkramen en menen dat ze tijgerbloed door hun aderen hebben stromen.

related partner content for mobile comes here

Charlie S., zo mogen we hem inmiddels wel gaan noemen, zit niet alleen vol onzin en tijgerbloed. Hij is ook pas een week actief op Twitter. In die week verzamelde hij nagenoeg 2,5 miljoen volgers. Zijn eerste miljoen had hij in 25 uur binnen, een record dat officieel wordt opgenomen in het Guinness Book of Records.

Naast 92 tweets, tot zover, en een scala aan fake- en parodieaccounts, leeft Sheen zich ook uit via podcasts. Daarbij gaat hij voor de camera zitten en begint 'de waarheid' te vertellen. Ongeveer in de stijl van zijn reactie op zijn ontslag door ABC deze week, toen hij besloot met een machete op een flatgebouw te gaan staan, drinkend uit een fles met rood spul waarop stond geschreven.... Juist, 'Tigerblood'. In de tussentijd zijn die podcasts ook al goed voor zo'n 500.000 bezoekers per stuk en creëert Sheen dus zijn eigen mediacircus. Zeer tot genoegen van YouTube en, vooral, Twitter.

Want Twitter heeft veel aan Sheen, zo beschrijft de Amerikaanse webanalyst Lou Kerner in . Hij vergelijkt de sensatie rond Sheen met een vergelijkbaar scenario op YouTube, wat maanden later voor bijna 1,5 miljard werd overgenomen door Google. Twitter staat ineens wereldwijd op de kaart. Mede dankzij Charlie Sheen, paranoia uit Californië. Het is bijna te mooi om waar te zijn.

Uit zijn profiel blijkt overigens dat het Amerikaanse Rode Kruis en McDonald's erg sterk reageren op de Sheen-hype. Het Rode Kruis tweet: "We may not collect , but we know our donors & volunteers have fierce passion for doing good! ". McDonalds reageert op Sheen's woord van de maand, 'winning': "Despite all the rumors there r no plans 2 bring or mcsushi 2 the US menu. We r working on a new menu item called McWinning." Beide tweets werden keurig geretweet door het betrokken lijdend voorwerp. Weer 2,5 miljoen mensen bereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in