Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie het kleine niet eert: Brand New Leaf’s Twitter promo-actie

Hoe kun je als klein retailbedrijf in deze tijd starten met social media? Frisdrankfabrikant New Leaf Brands deed niet zo heel erg veel op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse bedrijf New Leaf Brands is opgericht in 2004 en produceert ijsthee in verschillende smaken. Het bedrijf is nieuw in social media, en wilde -naast meer buzz rond de merken- concreet ook meer volgers op Twitter en Facebook. Dus verzon het bedrijf een speciale social media-promotie.

related partner content for mobile comes here

Hoe pakte New Leaf Brands het aan? Nieuwe volgers van "> maakten kans op ‘Een jaar gratis thee’: 1 doos met 12 flesjes ijsthee per maand, steeds met verschillende smaken, gedurende 12 maanden.

De social media-competitie werd aangekondigd op en via . Loyale fans werden echter niet vergeten en getrakteerd op kleine ‘giveaways’.

New Leaf Brands hoopte met deze actie op 800 volgers en Facebook-fans extra, waaruit dan weer 10 winnaars werden gekozen. Op 25 mei stond de Facebook-teller op 900, het aantal Twitter-volgers staat nu op 557.

Geen opzienbarende getallen. Maar New Leaf Brands is geen Coca Cola, en de social media-actie is geen op zichzelf staande campagne. Zo staat er op de homepage direct naast ‘about us’ ook de link ‘’, die verwijst naar een pagina vol foto’s, filmpjes en teksten van fans.

Het bedrijf heeft daarnaast een (13 abonnees kijken er naar 4 filmpjes) en startte per 28 mei jongsleden een weblog. Met welgeteld 1 posting.

New Leaf Brands heeft ervoor gekozen om heel klein te beginnen, maar aan het aantal postings op Twitter te zien zit er een heel enthousiaste club mensen achter. En inmiddels hebben Facebook-fans al 3 foto’s geupload, en 2 video’s. En daar gaat het New Leaf Brands uiteindelijk ook om: het vinden van enthousiaste merkambassadeurs... zoals deze vacature voor merkambassaderus op Facebook laat zien:

‘Ideal candidates should be fun, charismatic, outgoing and LOUD.
If that sounds like you and you LOVE New Leaf, follow to apply!’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in