Overslaan en naar de inhoud gaan

Wal-Mart waardevolste retailbrand

Brand Finance stelde weer de Best Retail Brands 2012 samen. Net als vorig jaar staat Wal-Mart op de eerste plek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarktketen Walmart is met een waarde van 38,3 miljard dollar het meest waardevolle retailmerk. Webwinkel Amazon.com klimt echter van de vierde naar de twee plek.

related partner content for mobile comes here

De merkwaarde van Amazon.com nam met 61 procent toe tot 28,7 miljard dollar. De top vijf wordt compleet gemaakt door Home Depot, Tesco en Target. Asda staat op nummer 10.

Online retailers komen steeds meer voor in de lijst en behoren ook tot de snelste stijgers. EBay bijvoorbeeld steeg van de veertiende naar de elfde plaats in de ranglijst. ‘Online retail moet niet onderschat worden’, aldus David Haigh, ceo van Brand Finance. ‘Alle grote retailers zouden tegenwoordig aandacht moeten besteden aan de promotie van hun online verkopen, want het koopgedrag van de consument verandert.’

De top10 meest waardevolle retailmerken:

Rang 2012
Rang 2011
Merk
Merkwaarde 2012 (in dollars) font>

1
1
Walmart (VS)
38,319

2
4
Amazon.com (VS)
28,665

3
3
Home Depot (VS)
20,902

4
2
Tesco (VK)
20,051

5
5
Target (VS)
15,267

6
6
IKEA (ZWE)
15,211

7
9
Walgreens (VS)
11,564

8
7
Sam's Club (VS)
11,517

9
13
CVS Caremark (VS)
9,421

10
10
ASDA (VS)
9,406

bron: Retailtrends

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in