Wal-Mart waardevolste retailbrand
Supermarktketen Walmart is met een waarde van 38,3 miljard dollar het meest waardevolle retailmerk. Webwinkel Amazon.com klimt echter van de vierde naar de twee plek.
De merkwaarde van Amazon.com nam met 61 procent toe tot 28,7 miljard dollar. De top vijf wordt compleet gemaakt door Home Depot, Tesco en Target. Asda staat op nummer 10.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOnline retailers komen steeds meer voor in de lijst en behoren ook tot de snelste stijgers. EBay bijvoorbeeld steeg van de veertiende naar de elfde plaats in de ranglijst. ‘Online retail moet niet onderschat worden’, aldus David Haigh, ceo van Brand Finance. ‘Alle grote retailers zouden tegenwoordig aandacht moeten besteden aan de promotie van hun online verkopen, want het koopgedrag van de consument verandert.’
De top10 meest waardevolle retailmerken:
Rang 2012
Rang 2011
Merk
Merkwaarde 2012 (in dollars) font>
1
1
Walmart (VS)
38,319
2
4
Amazon.com (VS)
28,665
3
3
Home Depot (VS)
20,902
4
2
Tesco (VK)
20,051
5
5
Target (VS)
15,267
6
6
IKEA (ZWE)
15,211
7
9
Walgreens (VS)
11,564
8
7
Sam's Club (VS)
11,517
9
13
CVS Caremark (VS)
9,421
10
10
ASDA (VS)
9,406
bron: Retailtrends
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid