'Veel gebruikers sociale media volgen merken'
Bij Hyves is dit één op de vier gebruikers. Dit blijkt uit een kort vervolgonderzoek op Trends in Digitale Media van Intomart GfK. Gemiddeld volgen Twitteraars 2,9 merken, terwijl Facebook-leden gemiddeld 2,2 merken 'liken'. Bij Hyves is men vriend van gemiddeld 1,8 merken. Twitter lijkt zich dus beter te lenen voor het volgen van meerdere merken dan Facebook en Hyves.
Jongeren in de leeftijd 13-34 jaar blijken vaker met merken te linken via de sociale netwerksites dan oudere leden. Ook hoogopgeleiden hebben bij zowel Facebook, Hyves als Twitter significant vaker een connectie met merken. De onderzoekers noemen het opvallend dat vrouwen op Facebook en op Hyves vaker in connectie zijn met merken dan mannen. Op Twitter is dit juist andersom, hier zijn het de mannen die vaker linken met merken dan vrouwen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaBij Facebook zijn het vooral personen die weinig televisie kijken zich met merken linken. Facebook zou dus een complementair communicatiekanaal naast televisie kunnen zijn, aldus Intomart GfK. Dit verschil is bij Hyves en Twitter niet te zien.
Het onderzoek is uitgevoerd door
" title="Intomart GfK">Intomart GfK onder een representatieve steekproef van ca. 75.000 Nederlanders in de leeftijd 13+ die gebruik maken van internet (87% van de Nederlandse bevolking 13+).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid