Overslaan en naar de inhoud gaan

'Veel gebruikers sociale media volgen merken'

Een op de drie Nederlandse Facebook-leden en Twitteraars is via deze sociale netwerken gelinked met merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij Hyves is dit één op de vier gebruikers. Dit blijkt uit een kort vervolgonderzoek op Trends in Digitale Media van Intomart GfK. Gemiddeld volgen Twitteraars 2,9 merken, terwijl Facebook-leden gemiddeld 2,2 merken 'liken'. Bij Hyves is men vriend van gemiddeld 1,8 merken. Twitter lijkt zich dus beter te lenen voor het volgen van meerdere merken dan Facebook en Hyves.

related partner content for mobile comes here

Jongeren in de leeftijd 13-34 jaar blijken vaker met merken te linken via de sociale netwerksites dan oudere leden. Ook hoogopgeleiden hebben bij zowel Facebook, Hyves als Twitter significant vaker een connectie met merken. De onderzoekers noemen het opvallend dat vrouwen op Facebook en op Hyves vaker in connectie zijn met merken dan mannen. Op Twitter is dit juist andersom, hier zijn het de mannen die vaker linken met merken dan vrouwen.

Bij Facebook zijn het vooral personen die weinig televisie kijken zich met merken linken. Facebook zou dus een complementair communicatiekanaal naast televisie kunnen zijn, aldus Intomart GfK. Dit verschil is bij Hyves en Twitter niet te zien.

Het onderzoek is uitgevoerd door

" title="Intomart GfK">Intomart GfK onder een representatieve steekproef van ca. 75.000 Nederlanders in de leeftijd 13+ die gebruik maken van internet (87% van de Nederlandse bevolking 13+).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in