Huismerk groeit sneller dan A-merk


De honderd populairste A-merken in de supermarkt, zoals Campina, Unox, Heineken en Knorr, verkochten iets meer dan 2 procent. De omzet van de huismerken nam met ruim 5 procent toe. De huismerken doen het al jaren goed. Sinds 2002 is de groei van de huismerken groter dan die van de A-merken.
Van de A-merken is het zuivelmerk Campina voor het tiende achtereenvolgende jaar het merk met de grootste omzet, gevolgd door Marlboro en Douwe Egberts. Dat blijkt uit cijfers van marktanalist SymphonyIRI. Hoogste nieuwe in de lijst is sigarettenmerk Lucky Strike (op 80).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSterk gegroeide merken zijn onder meer Douwe Egberts, Pall Mall, Hertog Jan en Bio+. Tot de verliezers behoren Mona, Knorr, Spa en Drum.
Bron: NOS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid