Overslaan en naar de inhoud gaan

Huismerk groeit sneller dan A-merk

De omzet van de huismerken is ook vorig jaar meer gestegen dan die van de A-merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De honderd populairste A-merken in de supermarkt, zoals Campina, Unox, Heineken en Knorr, verkochten iets meer dan 2 procent. De omzet van de huismerken nam met ruim 5 procent toe. De huismerken doen het al jaren goed. Sinds 2002 is de groei van de huismerken groter dan die van de A-merken.

related partner content for mobile comes here

Van de A-merken is het zuivelmerk Campina voor het tiende achtereenvolgende jaar het merk met de grootste omzet, gevolgd door Marlboro en Douwe Egberts. Dat blijkt uit cijfers van marktanalist SymphonyIRI. Hoogste nieuwe in de lijst is sigarettenmerk Lucky Strike (op 80).

Sterk gegroeide merken zijn onder meer Douwe Egberts, Pall Mall, Hertog Jan en Bio+. Tot de verliezers behoren Mona, Knorr, Spa en Drum.

Bron: NOS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in