Beste social marketingcampagne van het jaar: De terugkeer van Ben Ali
Social marketingsite Osocio kiest ieder jaar de beste sociale campagne van het jaar. Dit jaar stonden er maar liefst 80 campagnes op de shortlist. Een internationale jury koos hier vervolgens 3 winnaars uit.
De winnende campagne is ‘De terugkeer van Ben Ali / The Return of Ben Ali’, uit Tunesie.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaEen niet-westerse campagne, en ook niet afkomstig van een gevestigde NGO, aldus de jury.
Maar wel afkomstig uit de Arabische Lente, de spontaan ontstane volksbeweging die de hele wereld versteld deed staan vorig jaar.
Juryvoorzitter en bedenker van Osocio, Marc van Gurp: ‘We vonden het mooi omdat te zien dat zelfs in het midden van chaos en conflict er een plaats is voor creatieve ideeën.’
Voor het eerst dit jaar ook twee nieuwe categorieën: Innovatie van het jaar en Sociale Beweging van het jaar:
De innovatie van het jaar: Een Liter van het Licht / A Litre of Light
Een eenvoudige, goedkope innovatie die licht brengt in de huizen van de mensen in Manilla.
En de winnende Sociale Beweging: Occupy
Marc van Gurp: ‘Het spontane karakter, het virale effect naar alle hoeken van de wereld en de angst die ontstond in de financiele wereld, maakten Occupy tot de krachtigste sociale beweging van de afgelopen jaren. Het is een signaal dat er iets heel erg mis is met ons ecnomische systeem. Het gat tussen rijk en arm is eindelijk op de kaart gezet. Niet alleen maar in de derde wereld, maar overal.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid