Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste social marketingcampagne van het jaar: De terugkeer van Ben Ali

Social marketingsite Osocio kiest ieder jaar de beste sociale campagne van het jaar. Dit jaar stonden er maar liefst 80 campagnes op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Social marketingsite Osocio de beste sociale campagne van het jaar. Dit jaar stonden er maar liefst 80 campagnes op de shortlist. Een internationale jury koos hier vervolgens 3 winnaars uit.

related partner content for mobile comes here

De winnende campagne is ‘’, uit Tunesie.

Een niet-westerse campagne, en ook niet afkomstig van een gevestigde NGO, aldus de jury.

Maar wel afkomstig uit de Arabische Lente, de spontaan ontstane volksbeweging die de hele wereld versteld deed staan vorig jaar.

Juryvoorzitter en bedenker van Osocio, Marc van Gurp: ‘We vonden het mooi omdat te zien dat zelfs in het midden van chaos en conflict er een plaats is voor creatieve ideeën.’

Voor het eerst dit jaar ook twee nieuwe categorieën: Innovatie van het jaar en Sociale Beweging van het jaar:

De innovatie van het jaar: Een Liter van het Licht / A Litre of Light

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Een eenvoudige, goedkope innovatie die licht brengt in de huizen van de mensen in Manilla.

En de winnende Sociale Beweging: Occupy

Marc van Gurp: ‘Het spontane karakter, het virale effect naar alle hoeken van de wereld en de angst die ontstond in de financiele wereld, maakten Occupy tot de krachtigste sociale beweging van de afgelopen jaren. Het is een signaal dat er iets heel erg mis is met ons ecnomische systeem. Het gat tussen rijk en arm is eindelijk op de kaart gezet. Niet alleen maar in de derde wereld, maar overal.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in