Vier nominaties Marketing Wetenschapsprijs 2011
De proefschriften zijn beoordeeld op basis van hun wetenschappelijk niveau en praktische toepasbaarheid. De vier genomineerden zijn:
Dr. Femke van Horen, Universiteit van Tilburg, met Breaking the mould on copycats.
Dit proefschrift kijkt naar zogenaamde imitatie-strategieën die je bijvoorbeeld in de supermarkt tegenkomt tussen A-merken en huismerken. Het proefschrift gaat in op verpakkingsstrategie en de omstandigheden waaronder de copycat wordt beoordeeld door de klant. Bekijk de dissertatie (pdf)
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Dr. Carlos Lourenço, Universiteit van Tilburg, met Consumer models of store price image formation and store choice
Dit proefschrift laat zien hoe prijs- en kwaliteitsperceptie in winkels tot stand komen en wat de rol van productcategorieën en merktypes in dat proces spelen. Bekijk hier de dissertatie (pdf)
Dr. Machiel Reinders, Vrije Universiteit Amsterdam, met Managing consumer resistance to innovations
In dit proefschrift is onderzocht hoe consumenten reageren op innovaties en nieuwe producten of diensten, en waarom deze innovaties weerstand kunnen oproepen. Bekijk hier de dissertatie (pdf)
Dr. Gaby Schellekens, Erasmus Universiteit Rotterdam, met Language abstraction in word of mouth
Samengevat kijkt dit proefschrift naar het gebruik en de effecten van taalabstractie in mond-tot-mond communicatie. Een serie experimenten laat zien wanneer en waarom consumenten concrete en abstracte taal gebruiken in mond-tot-mond communicatie en hoe verschillen in taalabstractie de ontvanger van mond- ot-mond communicatie kunnen beïnvloeden. Bekijk hier de dissertatie (pdf)
Zoals je ziet behandelen de 4 proefschriften uiteenlopende onderwerpen. Van onderzoek naar copycatstrategieën en taalabstractie in word-to-mouth tot prijsperceptiemodellen in retail en onderzoek over weerstand van consumenten tov innovaties.
De jury van de Marketing Wetenschapsprijs 2011 wordt voorgezeten door Drs. Hans Molenaar, voorzitter Platform Innovatie in Marketing. De overige juryleden zijn prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen); prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam); Ruud Polman (Directeur Marketing en Communicatie Randstad); Ing. Bjørn Hascher (Editor-in-Chief en Publisher Customer Talk); Elsbeth Eilander, Beate van Dongen-Crombags (Partner bij VODW Marketing); Martin Hermsen MBA ( Partner bij BearingPoint), Robert Collignon (Senior Vice President Brand and Customer Strategy AEGON)
De PIM Marketing Wetenschapsprijs wordt dit jaar voor de zevende keer uitgereikt. Vorg jaar won dr. Steven Sweldens van INSEAD, met het proefschrift ‘Evaluative Conditioning 2.0'. Dit is een onderzoek over positieve stimuli bij merken.
De presentaties van de vier genomineerden, gevolgd door de uitreiking, vindt op dinsdag 19 april vanaf 18.00 uur, bij AEGON in Den Haag. Als je hierbij aanwezig wilt zijn, kun je je hier inschrijven.
(via Marketinginnovatie.org)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid