Overslaan en naar de inhoud gaan

Vier bekende artiesten steken Vivaldi in een nieuw jasje

Het is een merkcampagne voor kledingmerk Napapijri
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Kledingmerk Napapijri (bekend van de Skidoo jack en de Rainforest jas) wil jonge stedelingen aanspreken met een nieuwe campagne. Doel: het Italiaanse Napapijri herpositioneren als ‘urban merk’. Bureau First day of Spring bedacht een internationale actie, waarbij vier jonge artiesten die vier jaargetijden van Vivaldi opnieuw uitbrengen.

related partner content for mobile comes here

Iedere artiest kreeg een eigen seizoen:

  • Herfst - Sharon Doorson (Amsterdam)
  • Winter - Jan Blomqvist (Berlijn)
  • Lente - Tokimonsta (Los Angeles)
  • Zomer - Raleigh Ritchie (London) (bekend uit Game of Thrones)

Eigen interpretatie


Peter Kan van First Day of Spring: ‘Iedere artiest maakte zijn eigen interpretatie van een Vivaldi-seizoen. Voor de video namen de artiesten ons mee naar inspirerende plekken in hun eigen stad.’

Peter Kan van First Day of Spring: ‘Iedere artiest maakte zijn eigen interpretatie van een Vivaldi-seizoen. Voor de video namen de artiesten ons mee naar inspirerende plekken in hun eigen stad.’

Drie fases


De campagne verloopt in drie fases: een digitale pre-campagne, een live-ervaring voor fans en pers tijdens Bread & Butter in Berlijn en een digitale na-fase. In de eerste fase werd de trailer verspreid onder pers en fans van de artiesten. Kan: ‘Een voorbeeld is Raleigh Ritchie, die via zijn Instagram zorgde voor een wereldwijd miljoenen bereik.’

De campagne verloopt in drie fases: een digitale pre-campagne, een live-ervaring voor fans en pers tijdens Bread & Butter in Berlijn en een digitale na-fase. In de eerste fase werd de trailer verspreid onder pers en fans van de artiesten. Kan: ‘Een voorbeeld is Raleigh Ritchie, die via zijn Instagram zorgde voor een wereldwijd miljoenen bereik.’

 

 

Muziekervaring


Op Zalando’s modebeurs Bread & Butter in Berlijn (afgelopen weekend) presenteerden First Day of Spring en bureau Wink een ‘muziekervaring’. Dit was een interactieve, multi-sensorische installatie, waarbij mensen door de ruimte heen konden lopen en ondertussen de verschillende interpretaties van de vier jaargetijden hoorden, zagen en voelden. Alle artiesten traden ook op tijdens de beurs.

Op Zalando’s modebeurs Bread & Butter in Berlijn (afgelopen weekend) presenteerden First Day of Spring en bureau Wink een ‘muziekervaring’. Dit was een interactieve, multi-sensorische installatie, waarbij mensen door de ruimte heen konden lopen en ondertussen de verschillende interpretaties van de vier jaargetijden hoorden, zagen en voelden. Alle artiesten traden ook op tijdens de beurs.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Verder is de campagne te zien in de Napapijri-winkel in Berlijn, met een aangepaste beleving van de De vier jaargetijden. Vanaf vandaag verspreidt het merk de volledige muziekvideo’s online via internationale pers en de social kanalen van de artiesten.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in