Overslaan en naar de inhoud gaan

Jumbo lanceert voice-app

En Albert Heijn komt met een chatbot.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Klanten van Jumbo kunnen vanaf eind september de gewenste boodschappen inspreken in hun mobiele telefoon. Dan start Jumbo met een pilot voor een stemfunctie in de boodschappen-app.
In eerste instantie kunnen 1000 gebruikers van de dienst gebruik maken.

Roy van Keulen, directeur online bij Jumbo: ‘Zo krijgen we beter inzicht in het gebruik van de klant en kunnen we hierop inspelen. Mogelijk dat we nog features zullen toevoegen, want het boodschappenlijstje is nog maar het begin.’

Vooralsnog is de spraakfunctie alleen beschikbaar voor iOS, in de toekomst zal dit ook gelden voor Android-apparaten.

Diverse technologieën, zoals Siri - de digitale assistent van Apple - zorgen ervoor dat de app een stem hoort en kan interpreteren. Daarnaast haalt Jumbo bruikbare informatie uit grote hoeveelheden gestructureerde en ongestructureerde data.

related partner content for mobile comes here

Jumbo zegt de eerste supermarktketen te zijn die boodschappen samenstellen op deze manier - direct via de mobiele telefoon - mogelijk maakt.

Maar ook Albert Heijn test de mogelijkheid van direct inspreken van boodschappen. Via Hiku, een klein apparaatje, met een microfoon en een barcodescanner dat verbonden is met het WiFi thuisnetwerk, kunnen consumenten boodschappen inspreken of scannen, waarna ze automatisch worden toegevoegd aan het boodschappenlijstje in de Appie app en op ah.nl.

Allerhande chatbot


Daarnaast kondigt Albert Heijn aan met een Allerhande chatbot te komen, via Facebook Messenger. De chatbot stuurt geinteresseerden elke dag automatisch een recept van de dag. Ook kun je zelf snel vragen naar recepten en kookvragen stellen aan de culinaire experts van Allerhande.

Daarnaast kondigt Albert Heijn aan met een Allerhande chatbot te komen, via Facebook Messenger. De chatbot stuurt geinteresseerden elke dag automatisch een recept van de dag. Ook kun je zelf snel vragen naar recepten en kookvragen stellen aan de culinaire experts van Allerhande.



Je kunt de chatbot ook food-emoji's sturen. Je ontvangt dan recepten met dat ingrediënt.

Eerder bood Albert Heijn al de Allerhande kookhulp via WhatsApp, die al meer dan 400.000 keer werd gedownload, en een productscanner met augmented reality.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in