Overslaan en naar de inhoud gaan

Unox haalt miljoenen views met Koningsdagactie op Snapchat

Als eerste Nederlandse merk introduceerde Unox een camera take-over
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Nederlandse gebruikers van Snapchat konden tijdens Koningsdag op hun foto’s en video’s een “warme Unox-kroon” dragen die meebewoog met hun hoofd (bureau: Ride). Uit de cijfers van Snapchat zelf blijkt dat de lens die dag 3 miljoen keer is gezien. De gemiddelde gebruiker is twintig seconden met lens bezig geweest.

related partner content for mobile comes here

Gebruikers konden niet alleen een kroon opzetten, maar ook met een zogenaamde geofilter aangeven dat hun foto of video op Koningsdag is gemaakt. Snapchat geeft aan dat die geofilter 10,4 miljoen keer is gezien. Volgens Telecompaper hadden 2,56 miljoen Nederlanders eind vorig jaar de app in op hun mobiel staan. De meeste gebruikers hebben de lens- en geofilter dus meerdere keren gezien.

Eerste Nederlandse merk


Unox is het eerste Nederlandse merk dat zo’n speciale lensoptie heeft gemaakt en ook het eerste merk dat er officiële cijfers over ontvangt.

Unox is het eerste Nederlandse merk dat zo’n speciale lensoptie heeft gemaakt en ook het eerste merk dat er officiële cijfers over ontvangt.

Eind december meldde Adformatie dat Snapchat een kantoor in Nederland opent om de advertentiemarkt hier (en in Scandinavië) te bedienen. De eerste campagnes op Snapchat in Nederland waren van Amerikaanse adverteerders: Oreo en McDonald's. Parkmobile was de eerste lokale adverteerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in