Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter-baas Dorsey: Geen nieuwe tijdlijn

Er gingen geruchten dat Twitter met algoritmes gaat werken, waardoor populaire en relevante tweets bovenaan komen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Gebruikers vielen na een artikel op afgelopen zaterdag massaal over de vermeende nieuwe plannen van Twitter. Er zou een nieuwe tijdlijn worden geïntroduceerd, waarbij tweets niet chronologisch zijn te zien, maar worden geordend naar relevantie. was wereldwijd trending. Twitter zou op deze manier wel erg op Facebook gaan lijken. Sommigen hadden zelfs al een nieuw logo voor Twitter bedacht.

related partner content for mobile comes here



Maar ceo Jack Dorsey ontkrachtte zaterdag de geruchten via zijn eigen medium. &;Ik wil jullie laten weten dat we altijd luisteren. We waren nooit van plan om de timeline te veranderen komende week.&; Volgens Dorsey blijft Twitter reak-time, met een live stream. Hij meldt dat Twitter juist nog meer dan ooit een live medium moet worden. &;Daar werken we hard aan.&;

Twitter minder populair
Twitter kampt al enige tijd met tegenvallende resultaten en teruglopende gebruikersaantallen. Het doet verschillende experimenten om te kijken hoe de populariteit weer omhoog kan. Een tijdlijn op basis van relevantie lijkt gezien de reacties niet de beste oplossing. Ook de 140 tekens limiet was al eens onderwerp van discussie.

Mede-oprichter Dorsey werd in oktober benoemd tot bestuursvoorzitter. Hij vervulde de functie al op interimbasis sinds Dick Costolo in juni aftrad en kreeg de opdracht de tanende populariteit van Twitter een halt toe te roepen. De onderneming heeft de hooggespannen verwachtingen in de aanloop naar zijn beursgang in november 2013 tot dusver niet kunnen waarmaken. Eind januari .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in