Overslaan en naar de inhoud gaan

Pricewise neemt Hoyhoy over

Pricewise en HoyHoy blijven zelfstandige merken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De vergelijkingssite neemt van de Britse consumenten verzekeringsgroep BGL Group. Dit volgt ook uit de eerdere mededeling van BGL Group eind vorig jaar om de Nederlandse markt te verlaten. 

related partner content for mobile comes here

Eerder Christiaan Puper, director marketing bij Hoyhoy.nl, dat de verzekeraar sinds begin december in de etalage stond. De verkoop werd geleid vanuit het Verenigd Koninkrijk. Puper zei toen dat BGL Group na een review tot de conclusie was gekomen dat Hoyhoy.nl niet het rendement oplevert dat ervan verwacht werd. De verzekeringsvergelijker schreef nog altijd geen zwarte cijfers.

Niels Brölman, directeur van , hoopt dat met het marktaandeel van HoyHoy Pricewise de prijs- en kwaliteitsdruk op verzekeraars kan vergroten. Brölman: ‘Met de kennis en technologie van Pricewise zijn we in staat HoyHoy een impuls te geven.’ Pricewise is in Nederland al marktleider op het gebied van energie en nummer 2 op het gebied van verzekeringen. De vergelijkingsmarkt groeit volgens Brölman, vorig jaar met tien procent.

Marketing onder de loep
De naamsbekendheid en de reputatie van HoyHoy zijn volgens de directeur aanzienlijk. En dat is voor hem een belangrijke reden om het merk in stand te houden. Pricewise zal de marketing en communicatie onder de loep nemen. De luiaard is al verdwenen en de komt ook niet terug televisie en verdwijnt van de website. Brölman: ‘Het is de bedoeling om HoyHoy weer meer in verband te brengen met de “core business” verzekeringen, zoals in de tijd dat de vergelijkingssite nog Verzekeringssite.nl heette.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in