Overslaan en naar de inhoud gaan

Stop meer liefde in je merk

Love is the message
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tekst: Hubert van Wensen*

related partner content for mobile comes here

Valentijnstip: gedraag je een beetje mysterieus, luister goed, zorg dat je er strak uitziet, vertel een goed verhaal en zorg dat je het ook waarmaakt. Dan weet ik het zeker, jij gaat vandaag scoren in de liefde!

Want dan gedraag je je namelijk precies zoals een ‘love brand’ tegenwoordig doet. Je bent emotioneel en rationeel tegelijk. En dat is woest aantrekkelijk.

Minder vaak vreemd gaan

‘Love brands’ zijn merken waar mensen van houden. Bij deze merken gaan ze veel minder vaak vreemd en bovendien schreeuwen ze hun liefde massaal van de daken.

In een tijd dat commerciële beïnvloeding af- en sociale beïnvloeding toeneemt, een groot goed. Misschien hangt voor jouw merk de liefde ook wel in de lucht. Ontdek het, in de wetenschap dat meer dan 80 procent van de mensen actief op zoek is naar merken die betekenisvol voor hen kunnen zijn en maar 17 procent denkt zo’n merk al te hebben gevonden.*

Hoe word je anno 2016 een ‘love brand’?

Allereerst barsten ‘love brands’ van de emotie. Ze weten op een mysterieuse, sensuele en intieme manier een snaar te raken, vanuit een mooie en geloofwaardige ‘Why’.

Emotie en functie lopen hand in hand

Maar ze hebben meer te bieden dan emotie alleen. Bij de ‘love brands’ van de toekomst lopen emotie en functie hand in hand. Juist die combinatie maakt ze uniek en onderscheidend van andere merken.

Ze geloven niet alleen in een Why, maar ook in een What. In een sterke USP dus. En daar ontbreekt het bij veel merken nog wel eens aan. Zijn we inmiddels aardig bedreven geraakt in het definiëren van ‘ons geloof’, de bewijsvoering daarvan blijft nog te vaak achter.

Producten en diensten die geen enkele link hebben met waar het merk voor staat. Het is aan de orde van de dag.

Maar er zijn ook goede voorbeelden. Zoals Volvo, die haar veiligheidsbelofte waarmaakt met Life Paint.

Reflecterende verf die verkeersdeelnemers zichtbaar maakt in het verkeer. Of Eneco, die in een nieuwe duurzame en zelfvoorzienende wereld gelooft en met hun nieuwste innovatie de WarmteWinner - een slim keteltje dat warmte uit de lucht plukt en die omzet in warmte voor de radiator - laat zien dat het ze menens is.

Ondoorgrondelijk

Hier gaan emotie en functie samen. Een energiebedrijf als ‘love brand’? Jazeker, de wegen van de liefde zijn nou eenmaal ondoorgrondelijk.

Stop ook wat meer liefde in je merk. En begin er vandaag mee. Wie weet verklaart een onbekende jouw merk volgend jaar dan wel de liefde op Valentijnsdag. Spannend!    

With love,

*Hubert van Wensen
Business Creatief bij The USP Company

Foto:
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in