Overslaan en naar de inhoud gaan

Shell laat campagnefilmpje Milieudefensie van YouTube verwijderen

Shell heeft het campagnefilmpje 'Shell CEO, Uncensored' van Milieudefensie van YouTube laten verwijderen, zo laat de milieuorganisatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verwijdering van het filmpje blijkt uit een e-mail die YouTube naar het 'Worse than Bad' campagneteam van de milieuorganisatie heeft gestuurd. In het satirische filmpje neemt Milieudefensie Shell CEO Peter Voser op de hak over de olieramp die het bedrijf veroorzaakt in Nigeria.

related partner content for mobile comes here

Het filmpje is meer dan 25.000 keer bekeken en is nu alleen nog te zien op dat de video op 4 mei kopieerde.
Milieudefensie overweegt een tegenvordering bij YouTube te doen.

Milieudefensie voert al geruime tijd om Shell alle gelekte olie in de Nigerdelta te laten verwijderen

President-directeur Dick Benschop van Shell Nederland zei woensdag in NOS op 3 dat hij zich niet bewust was van de digitale campagne van Milieudefensie.
“Misschien weet hij er persoonlijk niet van, maar zijn bedrijf overduidelijk wel,” reageert campagneleider Geert Ritsema.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in