Overslaan en naar de inhoud gaan

Schikking Superunie en Coca-Cola

Supermarktinkooporganisatie Superunie past vorm van eigen colamerk-fles aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De inkooporganisatie Superunie en het Amerikaanse frisdrankconcern Coca-Cola hebben hun jarenlange conflict over het colamerk First Choice geschikt. Superunie past de vorm van de fles van First Choice aan, op zo'n manier dat die duidelijk is te onderscheiden van Coca-Cola.
Beide partijen melden dinsdag dat met de schikking een langdurige juridische procedure wordt voorkomen. Het conflict speelt al sinds 2007. De inkoopcombinatie van zestien retailers, waaronder Deen, Hoogvliet, Coop, Spar en destijds nog Jumbo, bracht in 2007 First Choice op de markt.
Volgens Coca-Cola lijkt het huidige logo van First Choice verdacht veel op dat van Coca-Cola. De vorm, het kleurgebruik en het lettertype leiden er volgens de frisdrankgigant toe dat er gevaar voor verwarring bij het publiek ontstaat. Coca-Cola was een juridische procedure begonnen wegens inbreuk op zijn merkrechten.

related partner content for mobile comes here

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in